Specificaties 2TB 2.5" HDD met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

Maxtor M3 Portable 2TB Zwart Review

constantijn77Newbie 9 oktober 2017, 126 views

Maxtor M3 Portable 2TB Zwart (Product gekocht)

PAS OP: koop geen Maxtor of Samsung M3 (blijf ook uit de buurt van de 'desktop' versie ). Maxtor M3 of Samsung M3 is 1 van dezelfde ellende van Seagate. Zijn je kostbare bestanden, vakantiefoto's/films je lief koop dan iets anders/ investeer in een SDDschijf. Lees de uitgebreide review hieronder.

Pluspunten

• zwart design

Minpunten

• Crash gevoelig
  • leverancier verzwijgt gebreken
  • service bij problemen waardeloos

Mobiliteit Score: 1
Waarom deze negatieve review? Hier een stukje historie. In de tijd dat Maxtor net was overgenomen door Seagate crashte mijn Maxtor Harddisk (Onetouch). Helpdesk en service van Seagate waren ronduit waardeloos. Ik heb op eigen kosten een disc recovery bedrijf voor 2000 euro moeten inschakelen om de gegevens te redden (vakantiefilms etc.) Lees ook: http://tweakers.net/nieuws/57911/seagate-erkent-nieuwe-problemen-met-barracuda-schijven.html

Nu dacht ik nooit meer een Maxtor en om te voorkomen dat ik nooit meer in bovenstaande situatie zou komen kocht ik in 2012 twee Samsung M3 drives 2TB. Wat denk je wat gisteren gebeurde inderdaad: Weer een crash. Aldus kijk ga ik op onderzoek uit en ontdek dat Seagate doodleuk het Maxtor nieuw leven in geblazen heeft: Exact dezelfde zooi in exact hetzelfde jas alleen het Samsung logo vervangen door Maxtor (zie fotos). Dus zo kom je van je oude inferieure voorraad af...

IEDEREEN DUS GEWAARSCHUWD mijdt beide merken alsook SEAGATE producten. Pure misleiding, slechte service en garantie waar je keihard als consument wordt belazerd. TIP: koop 2 harde schijven ergens anders om waardevolle bestanden te back-uppen.

Heb jij ook een Maxtor M3 Portable 2TB Zwart?

Wat is er waardeloos aan de service? Werd de disk niet geswapped, of wilde ze je datarecovery niet betalen?
In het tweede geval is het imho toch echt je eigen schuld dat je geen backup hebt.