Specificaties 1280x720 resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Microsoft Lifecam Cinema Review

jwvanwijngaarden 23 januari 2010, laatste update op 23 januari 2010, 5.012 views

Microsoft Lifecam Cinema

Pluspunten

• Beeldkwaliteit, bedieningsgemak, kwaliteit apparaat.

Minpunten

• Veeleisend voor je pc, zeker bij hogere resoluties.
  • Full screen heb ik nog niet ontdekt.

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Na een korte periode met de Labtec 1200 webcam vond ik deze webcam op zich kwalitatief voldoende (veel meer mag je niet verwachten voor ¤15,-), maar ik wilde wat beters. Gisteravond besloten deze webcam aan te schaffen. Vandaag bezorgd. Voor ¤55,- koop je een webcam van een heel veel betere kwaliteit. Dat begint al als je hem uitpakt. Het is een aluminium huis, prachtig afgewerkt. Eenmaal geļnstalleerd is het verschil in scherpte en kleurechtheid enorm, moet je zien om het te geloven. Daarnaast is het veel betere bedieningsgemak een groot pluspunt. Je kun met het bedieningspaneel ook inzoomen en zelfs de opnamehoek aanpassen. Scherpstellen doet hij vanzelf. Nadelen: Eentje: de webcam vraagt nogal wat van je pc. In de resolutie 640x360 loopt het allemaal prima, maar mijn Sempron 2600 pc met 1 gyg intern is snel aan zijn taks als je de resolutie hoger zet. XP maant mij dan dat het systeem zwaar belast is en adviseert toepassingen te sluiten. Dat maakt het nut van de enorme resolutie die deze webcam kan halen voor de toepassing die ik gebruik beperkt, maar in alle gevallen levert deze resolutie al qua kleur en scherpte een beeldkwaliteit die het Skypen een stuk leuker maakt. Het ziet er allemaal veel frisser en scherper uit, zonder die wazige rode sluier van de vorige webcam.
Oja, verpakking en installatie is kinderspel, verpakking is werkelijk een wonder van vouwtechniek.
Kortom: alleen al voor Skypen op een lage resolutie waar voor je geld. Wat er nog meer en beter kan ga ik ontdekken.

• ECS k8M800
  • Sempron 2600
  • Profoon IP-10 internet telephone
  • Windows XP

Heb jij ook een Microsoft Lifecam Cinema?

Werkt het met mac ?
na wat googlen zou je dat zelf ook moeten kunnen vinden :) De reviewer in kwestie zal het niet weten want hij zal geen mac hebben.

Google zegt dat hij werkt op de mac, maar dat het beeld gestretched is omdat het 16:9 breedbeeld is, en alle OSX-apps die met de webcam werken (iChat, Photo Booth,...) met een vaste 4:3 verhouding werken.