Microsoft Lifecam Cinema Review
Na een korte periode met de Labtec 1200 webcam vond ik deze webcam op zich kwalitatief voldoende (veel meer mag je niet verwachten voor €15,-), maar ik wilde wat beters. Gisteravond besloten deze webcam aan te schaffen. Vandaag bezorgd. Voor €55,- koop je een webcam van een heel veel betere kwaliteit. Dat begint al als je hem uitpakt. Het is een aluminium huis, prachtig afgewerkt. Eenmaal geïnstalleerd is het verschil in scherpte en kleurechtheid enorm, moet je zien om het te geloven. Daarnaast is het veel betere bedieningsgemak een groot pluspunt. Je kun met het bedieningspaneel ook inzoomen en zelfs de opnamehoek aanpassen. Scherpstellen doet hij vanzelf. Nadelen: Eentje: de webcam vraagt nogal wat van je pc. In de resolutie 640x360 loopt...
Pluspunten
Beeldkwaliteit, bedieningsgemak, kwaliteit apparaat.
Minpunten
Veeleisend voor je pc, zeker bij hogere resoluties. Full screen heb ik nog niet ontdekt.
Eindoordeel
Oja, verpakking en installatie is kinderspel, verpakking is werkelijk een wonder van vouwtechniek.
Kortom: alleen al voor Skypen op een lage resolutie waar voor je geld. Wat er nog meer en beter kan ga ik ontdekken.
Heb jij ook een Microsoft Lifecam Cinema?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
Google zegt dat hij werkt op de mac, maar dat het beeld gestretched is omdat het 16:9 breedbeeld is, en alle OSX-apps die met de webcam werken (iChat, Photo Booth,...) met een vaste 4:3 verhouding werken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/297796/Cryptum60.jpg?f=community)