Honeywell Lyric T6R Review

CeesdeKoper 6 oktober 2017, laatste update op 11 december 2017, 242 views

Honeywell Lyric T6R (Product gekocht)

Snel

Pluspunten

• goed design
  • zelf lerende functie werkt goed
  • bedienbaar via app

Minpunten

• Bij keuze voor geo fencing wordt het ingestelde weekprogramma gewist.
  • bij open therm is de tapwatertemperatuur niet instelbaar.

Kwaliteit Score: 4
Half oktober 2017 gekocht .

De Lyric T6r vervangt mijn draadloze Chronotherm waarvan het display de geest had gegeven. Hij heeft een stopcontact nodig, waarschijnlijk omdat de WiFi communicatie met je smartphone en Honeywell zelf meer stroom verbruikt dan een relais dat af en toe draadloos bediend wordt zoals bij de Chronotherm.

De T6R is verbonden via aan-uit interface met een AWB 3 HR 28T,.
Open therm wordt niet gebruikt omdat de tapwatertemperatuur dan niet vast op 60 kan worden ingesteld.
Dat is nodig omdat er een 90L Boost boiler van Itho achter hangt die alleen maar 60 aanvoer wil..
In principe is het enige verschil met de Chronotherm de via app bedienbare features, zoals veranderen van programma instellingen, op afstand temperatuur aanpassen bij afwezigheid en geofencing.

Geofencing lijkt interessant maar je kunt er maar 2 temperaturen voor instellen: een die bij afwezigheid moet worden aangehouden en de temperatuur die je wilt aantreffen wanneer je een ingestelde grens overschrijdt en thuiskomt.
Denk niet dat je weer in je zorgvuldig ingestelde weekprogramma (of 5+2 dagen) terug kunt keren dat ben je kwijt zodra je geofencing kiest als instelling.
Voor wat het waard is : je kunt wel een geo grens voor de gebruikers instellen en berichten ontvangen wanneer iemand uit de ingestelde cirkel is vertrokken of terugkeert.
Navraag bij Honeywell Nederland leert dat het is zoals het is en dat dit aan de fabriek jn US is doorgegeven. Geen idee of daar iets mee wordt gedaan.

Conclusie:
de T6R is een Chronotherm met afstandbediening en wat meer features die na een week of 2 leert hoe de ketel reageert en mijn AWB 3HR mooi laat moduleren waardoor we op een lage watertemperatuur stoken.
Over de privacy hoef je je volgens Honeywell geen zorgen te maken jouw gegevens worden niet gedeeld. Als je het toch niet vertrouwt heb je heel die wifi verbinding niet nodig.
Dat is bij Nest anders; daar kan Google mogelijk met jouw data aan de haal gaan, zegt men.

Heb jij ook een Honeywell Lyric T6R?

En dan krijgt het product 1 ster ? Logisch...
_/-\o_

Ik zit er ook naar te kijken. Vandaar dat mijn oog op je cijfer viel. Hier heb ik wat aan...

[Reactie gewijzigd door GijsZePa op 17 november 2017 14:49]