×

Help Tweakers weer winnen!

DreamScreen HD Kit Review

Macboe 6 oktober 2017, laatste update op 6 oktober 2017, 105 views

DreamScreen HD Kit (Product gekocht)

Leuke set, werkt goed, maar doet te kort aan Philips Ambilight!

Pluspunten

• Out-of-the-Box Experience
  • Ambilight for All!
  • HDMI hub
  • OTA Updates
  • Goede duidelijk App
  • Gadget gehalte
  • Ik hoefde mijn vrouw niet over te halen

Minpunten

• Color Boost functioneert niet/amper
  • Goedkope chinese adapter
  • "NOG" geen HUE Support
  • HDMI Bron Switch in App
  • Geen iOS/Watch Widgets
  • Blijft een Gimmick!

Omdat mijn vrouw en ik Ambilight een mooie optie vonden bij onze vorige Philips TV, heb ik besloten om een Ambilight set te kopen voor mijn LG EC930V OLED TV.

De TV is nog goed, en wij zijn tevreden met het beeld kwaliteit. Om deze reden zien wij het niet zitten om 1000¤ extra voor een Philips 4k Ambilight te betalen. Zeker gezien het huidige 4k aanbod.

Na veel onderzoek heb ik besloten om wat extra's te betalen voor een out-of-the-box experience. Het zelf solderen en programmeren zag ik niet zitten. Dit kost mij gewoon teveel tijd en ik ben hier te lui voor.
Installatie
De installatie van deze set duurt ongeveer 30 minuten. Dit heb ik samen met mijn vrouw gedaan zij hield hierbij de LEDjes vast zodat ik deze kon plakken. Als maatstaaf heb ik mijn duim genomen (vanaf de rand gezien). 3 links & rechts, 6 boven & beneden. Het installeren stelt geen fluit voor. Linksonder beginnen, en met de klok mee. HDMI kabel in TV, LEDs aansluiten op de HDMI HUB, en power adapter in stopcontact.

Ga naar instellingen op je mobiel, WiFi netwerken, Selecteer DreamScreen HD. Open de Dreamscreen App, selecteer je WiFi netwerk, vul je wachtwoord in. En klaar is kees. Dit dient wel elke keer herhaald te worden bij bijv. een stop die er uitvliegt, dit heb ik getest.

Prijs:
DreamScreen HD: $170
Shipping: $20
Invoerkosten: ¤19
Totaal: ¤181
Product
Wat kan ik zeggen, het doet wat het moet doen. Je moet in de App van HDMI bron wisselen, dit vind ik zelf vervelend. Het is wel te begrijpen.. En altijd beter dan iedere keer naar je TV lopen om het knopje op de HUB in te drukken.

Erg vervelend is dat het content van je video kwaliteit erg veel uitmaakt voor de kleuren die je krijgt te zien. Zo geven TV reclames mooiere kleuren dan de uitzendingen zelf (Telfort Glasvezel), ook zijn de kleuren hier meer accuraat.

Het zelfde geldt voor video met bijvoorbeeld Kodi, 1080p zal veel meer kleur geven dan 720p. Aangezien ik nu Fringe kijk die er eigenlijk niet in 1080p is zijn de kleuren vaak wat vaag. Dit is enkel één voorbeeld. De set is wel in staat om snel te knipperen bij bijvoorbeeld actie scenes. Dit "stroboscoop" effect is ook aan te passen in de App.

Er is standaard weinig groen aanwezig, en meer blauw als je links & rechts boven in beeld bomen hebt, en in het midden lucht.. Dan zal DreamScreen boven alles blauw of het groen turquoise maken. Je kan met sliders in de App wat kleur toevoegen en weg halen, dit werkt half half. Momenteel heb ik groen vol, rood iets minder, en blauw het minst maar alle 3 redelijk vol.

Color Boost heeft 4 standen Uit > Low > Med > High. De set geeft aanzienlijk meer licht, dat is zeker waar. Maar alle kleuren worden een stuk witter, dit heb ik dan ook standaard uit staan.
Of deze set voor andere Tweakers wat is durf ik niet te zeggen. De prijs van ¤181 vind ik vrij veel voor iets wat nog niet echt af is. Het is en blijft een gimmick. Ik ben er zeker content mee, en ik verwacht ook dat in de toekomst meerdere bugs opgelost zullen worden middels firmware. Zo is HUE support toegezegd, dit is voor mij wel echt een must, en eigenlijk de main reason dat ik voor deze set gekozen heb. Nu nog hopen dat ze deze belofte nakomen.

Heb jij ook een DreamScreen HD Kit?