Conceptronic LAN PCI 100/1Gps 32bit Review

waslijn 22 januari 2010, laatste update op 22 januari 2010, 822 views

Conceptronic LAN PCI 100/1Gps 32bit

Pluspunten

• Drivers hoeven niet geinstalleerd worden, zijn al in windows 7 aanwezig
  • Snelheid valt zeker niet tegen voor zo'n kaartje
  • Veel instelmogelijkheden in de driver (jumboframes etc)

Minpunten

• Geen, zeker niet voor deze prijs

Aangezien mijn onboard nVidia netwerkkaart echt problemen begon te geven, op zoek gegaan naar een eenvoudig gigabit kaartje. In mijn HTPC heb ik goede ervaringen met de onboard Realtek lan poorten, daarom op zoek gegaan naar het meest eenvoudige Realtek kaartje. Deze kaart voldeed daar aan. Na de kaart geinstalleerd te hebben word deze direct door Windows 7 x64 herkend en draait hij direct netjes op 1Gbit. Netwerksnelheden naar de Vista x64 HTPC liggen zo rond de 70MB/s, moet nog wat experimenteren met jumboframes etc, die worden allemaal netjes ondersteund.

Heb jij ook een Conceptronic LAN PCI 100/1Gps 32bit?