×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone 8 Plus 64GB Zilver Review

jollewieringa 4 oktober 2017, 153 views

Apple iPhone 8 Plus 64GB Zilver (Product gekocht)

Gekocht bij KPN als mijn twee-jaarlijkse upgrade (vanaf een 6S ditmaal).

Pluspunten

• (Dual)camera
  • Gemak OS
  • Intergratie accessoires/Homekit
  • Touch ID
  • Geheugen
  • Draadloos laden
  • Water resistent

Minpunten

• Afmetingen

Als een disclaimer, ik ben nu al bijna tien jaar iPhone gebruiker. Geen tot weinig ervaring met andere telefoons of platformen. Je zou het "vendor lock" kunnen noemen, ik ervaar vooral het gemak. De verlichting wordt aangestuurd via HomeKit, mijn Apple Music stream ik via AirPlay door het hele huis, aan elke TV zit een AppleTV gekoppeld, muziekjes worden geoefend en opgenomen met Garageband, activiteiten met Apple Watch en onderling wordt er ge-iMessaged. Omdat ik met mijn abonnement elke twee jaar de S versie "krijg" en mijn vrouw elke twee jaar de normale versie, hebben wij nu samen elk type gehad. Onze kinderen (twee stuks) moeten het helaas doen met de afdankertjes.... Elke iPhone wordt dan wel weer vier jaar intensief gebruikt en tot nu toe houden ze het allemaal goed vol!

Maargoed, de iPhone 8 Plus 64GB silver. Een mond vol! Na de "normale" 6S was ik benieuwd naar de mogelijkheden van de dubbele camera en gezien mijn grote handen (en grote zakken) het risico genomen van een Plus dit keer.

Uiterlijk

De iPhone en de iPhone 4 blijven voor mij de mooiste telefoons. Qua "mooiheid" niet een bijzonder exemplaar maar wel schitterend afgewerkt. Het klopt gewoon allemaal. Geen gaps, strak, geen kraakjes, etc etc. vakwerk. De kleur van de achterkant roept herinneringen op naar mijn iPod met click wheel van vele jaren terug.

Software

iOS 11 doet het keurig. Het nieuwe switchpanel tov iOS 10 is een goede toevoering, zeker met 3D Touch, de intergratie van Touch ID wordt steeds breder Siri, als je je over het eerste ongemak heengezet hebt, werk handig om verlichting aan/uit te zetten, wekkers te zetten, berichten te dicteren en het instellen van de navigatie. Intergratie met andere OS-sen van Apple werken perfect. Handoff, Continuity en gedeelde instellingen en keychain zijn handiger dan je in eerste instantie denkt. Het overzetten van de oude naar de nieuwe ging ook makkelijker dan voorheen. Simkaart wisselen, iPhones bij elkaar houden, even wachten en klaar!! Omdat ik al sinds de eerste iPhone op het platform zit, staan zelfs mijn eerste SMS-jes nog in de telefoon. iCloud werkt trouwens zoals het aangeprezen word. It just works (maar dat geld neem ik aan tegenwoordig ook voor de varianten van de concurrenten)

Hardware

Snel!! En echt overal in. Ontgrendelen, opstarten apps, binnenhalen content, Siri, etc etc. Scherm is mooi en strak. Batterij is meer dan voldoende, uhm... ja.. gewoon goed!

Camera

En dan het echte verschil. De dubbele camera. Ik nam aan dat die portret mode een beetje een gimmick was, niet echt bruikbaar, tot je hem gebruikt. Wat leuk om mee te spelen! veel van de functies zitten nog wel erg in beta (de theater verlichting modus). Maar zonder kennis en/of kunde zijn er schitterende foto's mee te maken (zie voorbeeld onder) die, toen de eerste smartphones met camera's uitkwamen, nooit voor mogelijk gehouden hadden.
Ook tijdens slecht licht (zoals concerten binnen) valt de kwaliteit zeer mee. De hardware matige zoom werkt hier ook mooi in mee.

Nu een dikke week in gebruik en verbaast over de sprong die er toch gemaakt is vanaf de 6S en zeer tevreden.

Heb jij ook een Apple iPhone 8 Plus 64GB Zilver?

Meer advertenties

Mooie stap voorwaarts inderdaad en een mooie foto van je 4 voeter! :)
Mooie portretstand! Ik zou hebben gegokt dat dat met een aanzienlijk grotere (ten minste 1") sensor zou zijn gemaakt!