Netatmo Weerstation Review

KarelClaNewbie 26 september 2017, 101 views

Netatmo Weerstation (Product gekocht)

Mooi weersysteem dat helaas te duur is in verhouding tot de accuratesse van de metingen. Wind- en Regenmeters zeker onbetrouwbaar.

Pluspunten

• Mooi design
  • Degelijke uitvoering
  • Communicatie met de App zeer goed

Minpunten

• Verbruik batterijen buitenunit extreem
  • Onzeker over betrouwbaarheid metingen, door voornoemde aspecten
  • Windmeter gewoon niet aanschaffen, zonde van geld
  • Regenmeter indicatief
  • Communictie met fabrikant

Kwaliteit Score: 3
https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DWS5W2J2qLSih4.pngIk heb een basis- buiten- en slaapkamerstation. De buitenunit verbruikt 2 AAA-batterijen in 3 weken tijds.
Afwijkingen tot 0,5 graad onderling. Eveneens afwijkingen in Co2 en luchtvochtigheid.
Gemeten met de drie units naast elkaar gedurende twee dagen.
Daarnaast zijn de wind- en regenmeters onbetrouwbaar, meten wind en richting, terwijl het windstil is, regen slechts als indicatie.

Heb jij ook een Netatmo Weerstation?

Dit lijkt meer op galspuwen dan een review.

En wat de batterijduur betreft ben je inderdaad niet de enige. Het rare is alleen dat de batterijen van mijn buitenunit al sinds begin dit jaar erin zitten en ze nog op 90% zijn (nét even gekeken).
Ik heb er wel de nieuwste firmware op staan. Wellicht dat dat nog uitmaakt?

Ik ben iig nog steeds tevreden met het weerstation en neem de halve graad afwijking voor lief.