Netatmo Weerstation Review

KarelClaNewbie 26 september 2017, 1.265 views Product gekocht

Netatmo Weerstation

Mooi weersysteem dat helaas te duur is in verhouding tot de accuratesse van de metingen. Wind- en Regenmeters zeker onbetrouwbaar.

Pluspunten

• Mooi design
  • Degelijke uitvoering
  • Communicatie met de App zeer goed

Minpunten

• Verbruik batterijen buitenunit extreem
  • Onzeker over betrouwbaarheid metingen, door voornoemde aspecten
  • Windmeter gewoon niet aanschaffen, zonde van geld
  • Regenmeter indicatief
  • Communictie met fabrikant

Kwaliteit Score: 3
[img]J2qLSih4[/img]Ik heb een basis- buiten- en slaapkamerstation. De buitenunit verbruikt 2 AAA-batterijen in 3 weken tijds.
Afwijkingen tot 0,5 graad onderling. Eveneens afwijkingen in Co2 en luchtvochtigheid.
Gemeten met de drie units naast elkaar gedurende twee dagen.
Daarnaast zijn de wind- en regenmeters onbetrouwbaar, meten wind en richting, terwijl het windstil is, regen slechts als indicatie.

Heb jij ook een Netatmo Weerstation?

Dit lijkt meer op galspuwen dan een review.

En wat de batterijduur betreft ben je inderdaad niet de enige. Het rare is alleen dat de batterijen van mijn buitenunit al sinds begin dit jaar erin zitten en ze nog op 90% zijn (nét even gekeken).
Ik heb er wel de nieuwste firmware op staan. Wellicht dat dat nog uitmaakt?

Ik ben iig nog steeds tevreden met het weerstation en neem de halve graad afwijking voor lief.
Blijf genieten zou ik zeggen. Sorry, reageer een beetje laat, doch pas de reactie gezien.
Voordat je zegt ‘gal-spuwen’, probeer eerst de details te lezen en te begrijpen. Deze spreken voor zich en ... ik ben een paar honderd euro verder. Hoezo afwijkingen accepteren!, en dan deze grote verschillen.
Mijn buitenunit begon na 6 maanden ook batterijen te vreten. Contact opgenomen met netatmo Nederland en die gaven toe dat er een hardware fout in zat. Via mijn leverancier (50five) een compleet nieuwe set ontvangen, nadat ik alleen het buitenstation had opgestuurd.
Mijn buitenunit loopt nu ruim DRIE jaar en heb de (oplaadbare enelopes) slechts 2 maal moeten vervangen.
Themperatuurmetingen buiten zijn bijzonder accuraat. Heb wel een diepe (30m) tuin en de sensor staat in een thermometer"hutje".
Inmiddels ook al een jaar de regenmeter en ook daar vind ik de metingen zeker niet "indicatief". Ik denk dat velen geen benul hebben hoe ze meetapparatuur moeten opstellen. Tja, ik heb ooit een paar maanden voor het KNMI metingen gedaan...
Het lijkt me persoonlijk niet vreemd dat een unit die zoveel batterijen aan het verslinden is daardoor wat warmer (en daardoor minder vochtig) is. CO2 verschilt slechts 19 ppm, dat is netjes voor deze prijs imho.
Het batterij gebruik wisselt sterk bij de buitenunits. Ik klaag niet. Ten opzichte van de andere weerstations die ik heb gehad valt het heel erg mee. Noteer nu wel welk merk het het langst uithoud. Dat heeft er duidelijk mee te maken.