×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties 8,4" (2560x1600), Android 7.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Huawei MediaPad M3 WiFi Zilver Review

LA-384 19 september 2017, 180 views

Huawei MediaPad M3 WiFi Zilver (Product gekocht)

Ik zocht een mooie vervanger voor mijn oude Nexus 7 (2013) en denk dat ik die met deze Huawei gevonden heb.

Pluspunten

• Solide metalen behuizing
  • Mooi, helder scherm
  • Prettig formaat
  • Landscape zichtbaar met zonnebril
  • Wordt niet snel warm

Minpunten

• Multifunctionele Home-knop
  • Speakerpositie

Ik heb lang gezocht naar een goede vervanger voor mijn Nexus 7 (2013), welke langzaam kuren begon te vertonen. Na vele maanden tevergeefs wachten op nieuws van Google over een eventuele nieuwe Nexus, toch maar verder gaan kijken.

De pixel c kwam eerst in het licht, maar deze leek me toch wat te groot/zwaar en vooral te prijzig. Samsung wilde ik niet aan beginnen ivm vele negatieve verhalen over de software en updates. Apple viel voor mij uit principe al af. Na wat zoeken kwam ik uiteindelijk bij deze Huawei uit. Veel reviews gelezen, die hoofdzakelijk positief waren.

Ivm de prijs heb ik toch nog enige maanden gewacht en getwijfeld, maar er kwam geen betere concurrent.

Nu heb ik de tablet ruim een week in gebruik en een paar dingen vallen me op.
De launcher kon ik niet aan wennen, veel te weinig plek voor icoontjes, die heb ik dus vervangen. Zo ook het toetsenbord.

De home knop is even wennen. De functies zijn wel handig, maar ik mis een snelkoppeling tot split screen. De toets zelf reageert niet altijd even goed en het is jammer dat het aanraakgevoelig is ipv (licht) indrukbaar.

Het scherm van 8.4" is een mooi formaat om in landscape mode met twee handen vast te houden. De tablet is ook niet te zwaar om langere tijd vast te houden en het metaal geeft net geen zweethanden waardoor je grip zou kunnen verliezen. Dit zit dus allemaal wel goed.

Ook de accuduur is dik in orde. Browsen en tekstgebaseerde apps hebben nauwelijks invloed op de drain. In standby wordt er helemaal weinig van de accu gevraagd. Echter bij video gaat de accu wel vrij snel leeg, hoewel een aantal uur nog steeds geen probleem zal zijn.

De helderheid is goed. Ik gebruik em vrijwel altijd op de meest gedimde stand, wat em zonder lichtinval zeer goed leesbaar maakt. Buiten zal de helderheid omhoog moeten, maar aangezien de maximale helderheid hoger lijkt te liggen dan die van de Nexus, moet ook dat geen probleem zijn. Een ander voordeel is dat het scherm met een gepolariseerde zonnebril in landscape modus goed zichtbaar blijft. Verticaal wordt het bij mijn zonnebril wel donkerder, maar niet onleesbaar.

Met het geluid zit het wel goed. Het volume gaat hard genoeg en de aanwezigheid van stereo-speakers is erg prettig. De positionering (zijwaarts gericht) is echter niet ideaal. De speakers zitten namelijk niet precies in het midden, waardoor je het risico loopt de speakers af te dekken met handen. Dit is vooral het geval wanneer de kant met volume- en power knoppen zich aan de onderkant bevindt. Gebruik je een koptelefoon/oortjes dan wordt je ook getrakteerd op een goede geluidsweergave.

De tablet is voor mij meer dan snel genoeg, ik ben nog geen haperingen of iets dergelijks tegengekomen bij mijn app-gebruik. Games speel ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Andere reviews schrijven dat vooral zware games (zoals Asphalt) wat minder soepel draaien op deze tablet. Qua warmteproductie lijkt het ook zeker goed te zitten. Ik heb nog geen temperatuurstijging van de behuizing gevoeld, iets wat bij de Nexus 7 wel zeker het geval was bij langduriger filmpjes kijken.

De camera heb ik nog niet mee getest. In een eerste oogopslag zou ik zeggen dat deze voldoet voor simpele, functionele kiekjes. Hij lijkt wel beter te presteren dan de camera van mijn Nexus 7. Aan de andere kant kun je je afvragen of je wel met je tablet wilt fotograferen.

Volgens mij heb ik alle punten wel belicht. Voor mij is deze tablet een goede keuze geweest. Het is geen Nexus-killer, maar (bij gebrek aan een nieuwe Nexus) wel een mooie opvolger. Ik kan em aanraden aan de mensen die geen grote tablet zoeken en geen fan zijn van Samsung en/of Apple.

Mogelijk dat ik later nog wat foto's toevoeg om de prestaties van de camera te tonen.

Heb jij ook een Huawei MediaPad M3 WiFi Zilver?