Sony KD-75XE8596 Zwart

Specificaties 75" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony KD-75XE8596 Zwart Review

bas_emmen 17 september 2017, laatste update op 12 juni 2019, 1.781 views Product gekocht

Sony KD-75XE8596 Zwart

Dit is een mooie en goed afgewerkte grootbeeld TV met veel technische glitches en fouten.

Pluspunten

• Grootbeeld voor weinig geld
  • Goede Kleurweergave
  • Premium afwerking

Minpunten

• Diverse Ci+ module problemen
  • Interne (android) problemen
  • Regelmatig UI vastlopers
  • Regelmatig Netflix fouten
  • Soms live TV vastlopers
  • Soms Spontane reboots
  • Soms schakelt apparaat niet meer in

Dit toestel is een error en fouten generator!

Deze problemen doen zich vooral voor bij de Ci+ module. In mijn geval heb ik verschillende (merken) CAM modules geprobeerd, maar ik heb waarschijnlijk het volledige gamma aan CI+ errors op deze TV gehad, en komen nog steeds terug. Ook vastlopende UI en live TV.
Regelmatig de TV moeten resetten (3x factory reset) en tig keer de stekker er uit moeten trekken. Ik bekijk nu of ik het toestel kan ruilen.

Ik weet niet of dit toestel een unicum is, maar van alle individuele fouten vind ik forum topics icm Bravia Android TV's
De "correct solutions" liggen meestal in resets, restores en reinstalls.
Dit kan echt niet bij een moderne TV. Misschien is de gebrekkige integratie van Android TV de oorzaak. Ik zie namelijk sowieso veel Android TV gerelateerde problemen.

UPDATE MAART 2019:

Na een Android (Oreo) Update doet de TV verrassend alles goed! Om geen verwarring te zaaien laat ik de review intact, maar ik zou nu gerust durven zeggen dat hij 5 sterren heeft.

Heb jij ook een Sony KD-75XE8596 Zwart?

"Grootbeeld voor weinig geld" zie ik je als pluspunt geven, maar gezien het aantal minpunten lijkt me dat niet terecht. 2500 euro vind ik al niet weinig en als je uitgave dan ook driftaanvallen opwekt, is de term "weinig geld" niet de meest voor de hand liggende. Maar goed, ik ben me ook aan het oriënteren op een andere TV, deze wordt het zeker niet.
Voor weinig geld bedoel ik deze TV vergeleken met andere 75 Inch TV's
Voor hetzelfde geld koop je een Sony Bravia van de vorige generatie (75XD lijn)
Daarna is er rond 2500 Euro niet veel vergelijkend. Je komt dan waarschijnlijk bij een Samsung versie uit.
Ik snap hem Bas, maar het is denk ik dat een bedrag zowel "OK" als "duur" kan zijn, afhankelijk of het product doet wat je verwacht, of in het geval dat het helemaal niet voldoet. Voor dat geld en de genoemde minpunten had dat ding bij mij allang retour leverancier gegaan ... Ik twijfel zelf nog over een Philips gezien de ambilight die ik wel OK vind. Een 65PUS7601, model van vorig jaar een wel 65 inch, maar goed, dat is voor mij genoeg. Specs zijn voor mij voldoende ...
Hoi Bas,

Hoe is de stabiliteit van de tv nu? Is het opgelost door updates?

En ik ben benieuwd hoe de kijkhoeken zijn vanaf ongeveer 45 graden. Ik zit te twijfelen tussen een 75” lcd en een 65” OLED. Nieuwe kijkafstand wordt 5 meter i.p.v. 3, en heb nu een 50” lcd. Relatief gezien wordt een 65” dus een stukje kleiner dan de 50 nu. Hoor het graag van je!
Er zijn ondertussen een tweetal grote updates geweest.
De meeste problemen zijn verholpen. De fouten die nu nog wel eens optreden zijn:

- Spontane reboot tijdens tv kijken (1x per maand)
- Bij inschakeling geen beeld, wel backlight, reageert niet op Afstandsbediening. Na 30 seconden reboot het systeem vanzelf (1x per week)
- Geen TV gids inhoud zichtbaar (2x meegemaakt)
- Freeze/vastloper. Alles staat stil (1x per maand)
- Melding dat CI+ module niet word ondersteund (2x per maand)

Ik heb de TV tegen beter weten gehouden. Met mijn ervaring en bijhorende ergernis sinds de aanschaf zou ik een ander merk of model genomen hebben. Ik weet ook wel dat alle problemen te herleiden zijn naar naar software problemen. Alle tv's zijn software gebaseerd. Ik hoop gewoon dat Android TV meer verbeteringen krijgt. Het zou een rotsvast OS moeten zijn.
Dank voor je reactie, ik weet helaas genoeg ;)
Ter info: De Android Oreo update heeft alle problemen van dit toestel verholpen. Ik had altijd al het vermoeden dat alles OS gerelateerd was. Zo zie je maar wat een invloed het besturingssysteem heeft.
Dankjewel voor de update!
Ik heb de review aangepast, zonder de rating en negatieve punten aan te passen. Dat zou vreemd zijn kijkende naar de thread.

Afijn... in Maart 2019 na een Android Oreo update, volgens mij is dat Android8, zijn alle voorgaande problemen verholpen. Het toestel draait als een zonnetje. Mijn nieuwe rating is 5 sterren.