×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Epson EcoTank ET-2500 Review

Erikcool 19 september 2017, laatste update op 19 september 2017, 136 views

Epson EcoTank ET-2500 (Product gekocht)

Een goede en zuinige printer waarbij je veel kan printer zonder na te denken om de hoge printkosten.

Pluspunten

• Lage printkosten
  • Draadloos (goede Wi-Fi antenne)
  • Scannen

Minpunten

• Maakt hoge piepjes na het printen
  • Stoort speakers
  • Geen automatische dubbelzijdige afdruk

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 5
Onze oude printer, HP Deskjet 1050A All-in-One printer was toe aan vervanging. Iedere keer als we gingen printen was er wat. Dan was de inkt wonderbaarlijk weer eens leeg of kwam er geen inkt uit de inktpatroon (officiële HP-cartridge) en het vervangen van die dingen was ook niet bepaald goedkoop.

De keuze van de printer

Ik heb via de Tweakers Pricewatch zitten zoeken voor een nieuwe Epson Ecotank, want ik werd verleid door de zeer lage printkosten per blaadje. Uiteindelijk heb ik via Staples de Epson Ecotank ET-2500 besteld voor ¤ 168,13,- inclusief korting. De eerst volgende werkdag kwam de Epson Ecotank ET-2500 via GLS binnen in een grote doos.

Inhoud en verpakking doos

Toen ik de doos open maakte zat natuurlijk de printer in, 4 inktflesjes en stroomkabel. Én veel plastic met lucht om de printer te beschermen op beschadigingen. Goede zaak van Epson! De afmetingen van de printer zijn: 48,9 cm x 30 cm x 15,2 cm (papierlade open met papier: 34,5 cm).

Een foto van de Epson Ecotank ET-2500 van de voorkant:

Eerste installatie

Voordat je de printer aan kan zetten, moet je de plastic weghalen om en in de printer en daarna de inkttanks vullen met de inktflesjes die je mee kreeg geleverd. Veel mensen zeggen dat je gemakkelijk morst, maar dat valt reuze mee. Een flesje van inkt (je hebt er 4 nodig) van 70 mL is al te vinden voor ¤ 8,00 op verschillende webshops.

De inkttank van de buitenkant:

De plek waar je inkt kan bijvullen:

Het aansluiten van de printer ging redelijk soepel. Het enige wat moeilijk was om aan te sluiten, was de stroomkabel. Die zit achter de printer in het midden waar je moeilijk bij kan. Eenmaal de stroomkabel en de USB-A kabel (wordt niet meegeleverd) aangesloten ging de printer aan. De software installeren ging zéér gemakkelijk en het was heel duidelijk. Het enige eenmalige nadeel is dat de inkt eenmalig 20 minuten moet inladen. Na het laden van de inkt, kon je gelijk printen.

De buitenkant van de printer

Je hebt geen ingebouwde papierlade, wat voor mij een voordeel is, want je kan zien hoeveel papier er nog inzit. Ook kan de printerklep waar alle functies opstaan een stukje naar voren halen. Ook kan je makkelijk bij de printkop, door de bovenste gedeelte omhoog te halen. Ook kan je de paperjam makkelijk weghalen.

Wi-Fi

De Wi-Fi instellen ging heel soepel. Ik moest op de WPS indrukken op de Experiabox V10 en op de printer ook en binnen 2 minuten was de verbinding tot stand gekomen via de 2.4 GHz band.
De Wi-Fi verbinding was stabiel wat mij verbaasde, want meerdere telefoons hebben vaak dan geen verbinding in de computerruimte waar de printer staat. De printer heeft dus een goede Wi-Fi antenne.
Het printen vanaf je mobiele telefoon gaat via de app 'Epson iPrint' (Android en Apple). Dit werkt prima.

De printjes

De teksten die ik uitprint volgens de standaardinstellingen op papier van A4 75g/m2 is normaal zonder rare fratsen. Ik heb ook een foto uitgeprint en dat ziet er ook prima uit. Het inkt lekt niet door beide blaadjes. Een A4-printje met kleur is er binnen +/- 10 seconden eruit en een A4 met tekst is binnen +/- 6 seconden eruit. Hij print niet automatisch dubbelzijdig. Je moet dan iedere het papier weer terugzetten in de papierlade.

Het scannen

Het scannen ging tot in tegenstelling tot mijn HP All-in-One printer makkelijk dan ik dacht. Je start de Epson Scan applicatie op in Windows en je legt wat je wilt scannen rechtsonder op het glasplaat. Je zet hem op de volautomatische modus (standaard ingesteld) en de printer snijdt de perfecte afmeting voor je af en herkent ook het soort wat er gescand moet worden. Echt klasse van Epson!

Nadelen

1. De printer maakt na ieder printje als hij klaar hoge geluiden.
2. De printer stoort de speakers die er pal naast staan. De geluidskaart van de computer is op +/- 80 cm van de printer verwijderd. Dit komt zeer waarschijnlijk door de Wi-Fi frequentie.

* Dit is mijn eerste uitgebreide review, mochten jullie vragen en tips hebben, graag delen!!! *

Heb jij ook een Epson EcoTank ET-2500?