Specificaties 17,3" (1920x1080), 1,256TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GP72M 7REX-687NL (LEOPARD PRO) Review

LosPablo 14 september 2017, laatste update op 15 september 2017, 178 views

MSI GP72M 7REX-687NL (LEOPARD PRO) (Product gekocht)

Zoek je een laptop die met gemak zware games runt? Dan is dit de Best Buy Gaming laptop voor jou. Met zijn 120HZ 5ms scherm heb je een voorsprong op je tegenstanders en met de CoolerBooster 4 breng je binnen no-time je laptop weer op lage temperatuur.

Pluspunten

• 120 HZ Scherm
  • Coolerboost stand
  • RGB Steelseries keyboard
  • Met gemak Zware games runnen
  • Snelle opstart van Windows
  • Geluid

Minpunten

• Vingerafdrukken magneet
  • De Helderheid
  • Trackpad

De MSI GP72M 7REX is een echte bakbeest en is uitgerust met veel features.

Door dit review wil ik jullie graag dat kleine beetje extra informatie te geven over deze laptop, zodat jullie misschien beter tot een keuze komen. Ik zal mijn persoonlijke ervaring over deze laptop met jullie delen.

Ik heb de laptop zoon anderhalve maand geleden aangeschaft met mijn intentie om erop te gaan gamen en ook voor school te gebruiken.

Toen ik de laptop binnen kreeg en uit de verpakking haalde was ik zeer tevreden over de bouwkwaliteit en over de uitstraling. Na het installeren van de laptop wat vrij snel ging viel mij op dat mijn vingerafdrukken best wel zichtbaar waren op de behuizing, als je van superclean oppervlak houdt dan is dat misschien wel een minpuntje. Gelukkig voor mij na anderhalve maand is het niet storend geweest.

De Dragon Center software die er pre-ge´nstalleerd opstaat is makkelijk te gebruiken en helpt heel erg om het maximale uit je laptop te halen.

Als je een echte film of serie fan bent dan is er zelfs de instelling om je audio preset gemakkelijk naar Movie te zetten. Ik heb dit een aantal keer gebruikt en het geeft een hoorbare boost aan je audio kwaliteit.

Ook heb je de optie om verschillende Shift's te gaan, dit is handig als je bijvoorbeeld zware of minder zware games wilt spelen. En als je rustig aan het web browsen bent kun je het natuurlijk in Comfort zetten.

Ook heb je de instelling om X-boost USB of Storage te aan te zetten, maar van deze twee instellingen heb ik nog geen gebruik gemaakt. Dit komt omdat het verplaatsen van grote bestanden niet echt lang duur door de USB 3.0 aansluitingen en de ingebouwde SSD.

Ook een feature van deze laptop die ik vaak heb gebruikt in de afgelopen periode is de CoolerBoost 4, als bijvoorbeeld je laptop warm wordt na een lange gamesessie dan zet je deze aan door of in het menu dit aan te klikken of je drukt op het knopje rechtsboven het toetsenbord (zie afbeelding hieronder) Maar daar geef ik nog een uitleg over later in dit review.

Je kunt ook met dit menu ook de verlichting van je toetsenbord veranderen, dit ziet er trouwens echt cool uit in het donker.
Ook bij bepaalde games als CS:GO als je kogels opraken dan word je toetsenbord een ander kleurtje zodat je weet dat je moet herladen. Of het toetsenbord geeft een rode kleur aan als je bijna dood gaat.

Rechtsboven aan vind je twee knopjes die natuurlijk programmeerbaar zijn, maar heb ze gewoon standaard setting gelaten. Als je op de rechter klikt dan ga je naar andere presets van de kleuren op je toetsenbord. En als je op de linker klikt dan activeer je de CoolerBoost dit is er handig als je bijvoorbeeld in-game bent.

De 7th gen CPU en Nvidia GTX 1050Ti kunnen de meeste zware games met gemak aan, de games die ik het meeste van de tijd heb gespeeld zijn: GTAV, CSGO, G-Mod, Battlefield 1 en 4. Ik heb geen enkele problemen gehad met het runnen van deze games.

Met bijvoorbeeld CS:GO en Battlefield heb je een kleine voorsprong door de FAST 120HZ 5ms beeldscherm, racing games zullen ook een stuk vloeiender zijn. Helaas als ik in een overbelichte kamer zit of in een klaslokaal waar de zon op gericht staat dan word het scherm wel een beetje lastig zichtbaar. Het zal dan wel een klein beetje storen zijn maar het zal niet voor problemen zorgen.

Hier onder een afbeelding met die aansluitingen die op de laptop zitten.

Over de aansluitingen was ik ook zeer tevreden, er zitten drie 4 usb poorten op waarvan 1 type-C. Als ik bijvoorbeeld wil gaan gamen dan heb ik minimaal 2 poorten nodig voor mijn headset en 1 voor mijn muis, gelukkig heb je dan ruimte om bijvoorbeeld een toetsenbord aan te sluiten.

Ook zit de HDMI aansluiting niet op een vervelende plek omdat ik die vaak gebruik. Dit geldt ook voor de Ethernet aansluiting.

Wat betreft de accu, het is niet zoon groot ding. Heb wel gemerkt tijdens het gamen dat de accu heel erg heet word maar bij normaal gebruik is dit niet een probleem. De accuduur met gamen zonder dat ie aan het stroom staat is ongeveer anderhalf uur. En met gewoon gebruik ongeveer twee uur tot twee en een half uur.

De trackpad van de laptop ben ik niet zo tevreden over, namelijk sinds een week geleden begint ie automatisch te bewegen. Als ik iets aan klik dan gaat ie automatisch naar boven, ik ben nu aan het uitzoeken of het iets in de instellingen is. Kom ik erachter wat het is na deze review dan laat ik het nog even weten.

Conclusie:

Als je een laptop zoekt die je wilt gebruiken voor gamen maar ook nodig heb in het dagelijks leven voor school of andere dingen? Dan zal dit een goede keuze zijn waar je geen spijt van zult krijgen. Voor de grote som die je neerlegt zul je een goede kwaliteit laptop krijgen met een goede bouwstructuur en geweldige specs.

Dit is mijn eerste review dus als je opmerkingen hebt of dingen die ik kan toevoegen bij mijn volgende review zou ik dat graag willen weten.

Heb jij ook een MSI GP72M 7REX-687NL (LEOPARD PRO)?

Deze review heeft me zeker geholpen om mijn beslissing temaken alle punten zijn goed uitgebreid over gepraat Top netjes gedaan !