Specificaties 1x Schakelaar (Multi prot.) - Bekijk alle specificaties

NEO Coolcam Power plug Review

commentator 13 september 2017, 1.106 views

NEO Coolcam Power plug (Product gekocht)

Het goedkopere alternatief voor de Fibaro wallplug. Werkt vergelijkbaar alleen een stuk goedkoper

Pluspunten

• Werkt met Domoticz
  • Prima prijs

Minpunten

• Gaat soms moeilijk uit het stopcontact
  • Zoemt soms

Kwaliteit Score: 4
Waarom
Ik was op zoek naar een goedkoper alternatief voor de Fibaro Wallplug. Uiteindelijk kwam ik op de Neo Coolcam Wallplug.
Verpakking
Een plug zit een een doosje met daarop zowel de EUplug als een andere variant ook al zit er alleen de EUplug in:
De plug
De plug lijkt enorm op de Fibaro wallplug. Het grootste verschil in uiterlijk zit hem in de blauwe rand en de plaats van het lampje. Bij deze plug zit het lampje bovenop terwijl bij de FIbaro het buitenste rondje een kleur krijgt.
Plug los: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DSdQn2awsA4f5o.jpeg
Plug in het stopcontact: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DSdQn27tyopMOC.jpeg
Neo Coolcam vs Fibaro
Waar de stekker in gaat (links Neo Coolcam rechts Fibaro): https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DSdQn2iNErpRkh.jpeg
Bovenaanzicht (Boven Fibaro onder Neo Coolcam): https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DSdQn2wFeWy0Hq.jpeg
Test
Ik heb het product getest icm Domoticz op een RPI3 en een Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USBstick.
Opvallend hierbij is dat deze plug soms bij het includen een extra apart niet benaderbaar device toevoegt aan de Zwave devices waardoor je netwerk onderuit gaat en/of traag/instabiel wordt. Ik ben er nog niet achter waar het door komt. Wel hoe je het probleem kunt oplossen (zie hier onder).

Als het apparaat goed is toegevoegd werkt het even snel als de Fibaro variant. Ook gebruiken de andere nodes deze Neo Coolcam plug als relaynode en dus wordt je netwerk stabieler en beter.
Oplossing onbekende extra plug probleem
Herstart Domoticz, wacht tot alles weer op orde is (kan dus even duren door dit extra apparaat), verwijder via de exclude optie de stekker die het veroorzaakt, heal network, open ozwcp en selecteer hier de dode node en verwijder deze hier.

Heb jij ook een NEO Coolcam Power plug?

Ik denk dat er een komma ontbreekt in de prijs. :) :) :)
Toch leuke review en goed om weten.
De prijs die er automatisch bij staat is die van per 10 stuks of zo ;)
Ok, bedankt voor de info.
Ik gebruik meerdere van deze pluggen icm dezelfde Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USBstick, maar als software gebruik ik Home-Assistant. Ik herken je probleem met het aanmaken van het extra device niet moet ik zeggen. Toevallig afgelopen weekend nog twee nieuwe stekkers toegevoegd en ook dat ging vlekkeloos. Dus door de Aeon stick zal het niet komen gok ik ;)

Wat deze plug mist in vergelijking met de Fibaro is de fancy kleuren om het verbruik visueel zichtbaar te maken, maar als ik eerlijk ben is het eerste wat ik configureer bij dit soort dingen is dat de LED altijd uit is :+
Ik heb er twee uit Nedelrand, 1 uit China. Volgens mij helemaal identiek, op de prijs na dan. Ik heb ook het issue geahd met een extra device. Maar verder werken ze goed en betrouwbaar
Laatst kwam ik op het Homey forum tegen dat apparaten van deze fabrikant niet echt veilig te noemen zouden zijn. De batterij die in het apparaat zat ( in dit geval een sensor ) had een beetje vlam gevat. Wat zijn de ervaringen omtrent dit vraagstuk bij deze stekker? Je wilt natuurlijk je niet je hele huis vol gooien met mogelijke fire hazards..
Daarom heb ik er ook maar drie aangeschaft. Om het rustig te bekijken. Tot nu toe dus positief. Geen warme en/of ontploffende stekkers oid
Passen er ook 2 boven elkaar? Zoals in dit gira 55 dubbel stopcontact met kleine tussenruimte. https://asset.conrad.com/...zuiver-wi.jpg?x=520&y=520

[Reactie gewijzigd door firecaps30 op 30 oktober 2017 15:11]

Kan ik helaas niet testen, bij mij zitten de stopcontacten allemaal naast elkaar
Ah ja, toch bedankt voor je reactie!