Specificaties 5GHz WiFi-ac + 4G-router, 8x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Asus RT-AC88U Review

Sticka 8 september 2017, 114 views

Asus RT-AC88U (Product gekocht)

Een goede stabiele router met een sterk signaal. Koop hem echter niet voor de game accelerator voor consoles, want wordt niet ondersteund.

Pluspunten

• stabiel
  • goed signaal
  • software overzichtelijk

Minpunten

• groot
  • duur
  • WTFast werkt niet voor consoles en is niet duidelijk wanneer het ooit zal gebeuren.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Ik zocht een krachtige router die stabiel is en eentje die nuttige features heeft voor gaming. ASUS heb ik goede ervaringen mee gehad, dus de keuze viel op deze.

Wat router betreft kan ik niets dan goeds melden. Hij is snel, stabiel en goed beheerbaar.

Over de gaming functionaliteit ben ik helemaal niet te spreken. De WTFast accellerator werkt niet voor consoles. Als je op de site van ASUS kijkt zie je nu een regeltje dat deze functionaliteit in 2016 verwacht wordt. Het is al eind 2017 en het staat er nog. WTFast geeft aan dat voor hun de ASUS routers een beta product is en ze er nog aan werken. ASUS verwijst weer naar WTFast. De support van ASUS vond in slecht. Zij incasseren een hoge prijs en verschuilen zich dan achter een externe partij. Dat zou ik nog hebben geaccepteerd ware het niet dat ze nu een nieuwe router hebben aangekondigd, die de WTFast functionaliteit weer in zich heeft.

Het is dus een router met twee gezichten. Aan de ene kant goed en wat je graag van een router ziet, aan de andere kant een gebrekkige game accellerator waar je zeker 100 euro teveel voor betaalt. Ik zou deze laten liggen en voor een goedkoper alternatief gaan, tenzij je alleen via de PC gamed, maar ook dan is het aantal ondersteunde games zeer beperkt.

Heb jij ook een Asus RT-AC88U?