Apple iPhone SE 128GB Goud Review

jessekooijman97 7 september 2017, laatste update op 7 september 2017, 384 views

Apple iPhone SE 128GB Goud (Product gekocht)

Dit is een geweldige telefoon, voor een lage prijs.

Pluspunten

• 4" IPS LCD scherm
  • Accuduur
  • A9-chip (1,85 GHz, 64-bit, dual-core)
  • Touch ID
  • 1136x640 schermresolutie
  • Dual LED-flitser
  • 4K video opnames

Minpunten

• Foto's opslagsysteem

Voorheen had ik de iPhone 5s, na 4 jaar is die nog niet gesneuveld, maar omdat het scherm niet meer goed functioneert(gevallen) toch maar een nieuwe gekocht. Wilde eerst wachten op de iPhone 7S of 8, maar deze afmetingen, prijs, innovaties, vond ik niet doorslaggevend.

De iPhone SE is qua design hetzelfde als de 5S en daar ben ik blij mee, want ik wil mijn scherm met 1 hand goed kunnen bedienen. Het ziet er prima uit en i.c.m. een hoesje heeft het niet veel zin om een (bijna) randloos scherm te hebben.

Apple heeft in de iPhone SE een A9-chip (1,85 GHz, 64-bit, dual-core) gestopt, met een M9 co-processor, een Imagination PowerVR Series 7XT grafische processor en 2GB werkgeheugen.

De accuduur is geweldig, maarja dat is het altijd als je hem net heb gekocht. Na een jaar/2 jaar zal dit wel minder zijn:(. De prestaties zijn geweldig, heb de 128GB versie, waarvan ongeveer 40% vol zit en werkt vlekkeloos. De camera is zeer goed verbeterd qua belichting, focus en kleurweergave. Dit heb ik getest door dezelfde foto op de 5S te maken en weer te geven en je ziet wel degelijk verschil. De voorcamera heeft 1.2 megapixels, maar je ziet wel degelijk verschil met de camera van de 5S, terwijl deze ook over 1.2 mp beschikt. Het 4K filmen ziet er zeer scherm uit en draait ook vlekkeloos vanwege de processor.
Siri kan op afstand bediend worden en dit vind ik geweldig als ik aan het auto rijden ben. Vergeleken met de 5S is ook Touch ID een stuk verbeterd. Voorheen had ik vaak problemen met ontgrendelen en dat gaat nu vlekkeloos. De prijs is gebaseerd op een mid-range toestel maar je hebt de specs van een high-end toestel.

Enige nadeel vind ik bij het synchroniseren van foto's via iTunes dat alle foto's (soms wel op jaartaal/locatie) in de map Foto's worden gegooid i.p.v. de aangegeven mappen.

Kortom: Een geweldige opvolger van de 5S!

Heb jij ook een Apple iPhone SE 128GB Goud?

Meer advertenties