Google Wifi 3-pack - Reviews

Specificaties 5GHz WiFi-ac + router • 2x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Google Wifi 3-pack Review

pretorian_nl 28 augustus 2017, laatste update op 5 december 2017, 2.373 views Product gekocht

Google Wifi 3-pack

Product werkt niet goed samen met verschillende services, waaronder Plex, Synology en mijn VNC server.

Pluspunten

• 1 wifi netwerk vs 3

Minpunten

• Port Forwarding
  • Fixed IP range
  • Minimale configuratie

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 4
Na een aantal maanden met de Google WiFi heb ik meer problemen met mijn netwerk dan ik hiervoor had, meestal door de port forwarding. Ook aangezien de Google niet overal bereik kreeg heb ik alsnog een Powerline adapter erop gezet. Voor mensen die echt een heel simpel netwerk willen zal dit wellicht werken maar er waren een aantal functies die bij niet meer werkten bij de Google Wifie:
- Synology DScam werkte niet meer, geen oplossing gevonden, overgestapt op Nest en daar geen probleem mee
- Plex werkte niet meer, na handmatig instellen wel weer
- VPN werkte niet meer, ook niet opgelost ondanks juiste port forwarding

Ik zou iedereen adviseren op de Eero te wachten of een van de nu al in Nederland beschikbare Mesh netwerk producten te proberen

Heb jij ook een Google Wifi 3-pack?

Ik heb verbinding maar niet vlekkeloos, zal vanavond ff induiken (volgens mij alleen nog samsung tv custom setup)
Heb zelf ook Plex en een VPN. Beide werken gewoon met Google WiFi
Zal ik meteen even testen, ze hebben laatste tijd veel updates gedaan
ff een snelle vraag. hoeveel snelheid haal je met google wifi tegenover kabel? als je van beganegrond (modem) naar zolder moet? ik ben ge interesseert maar wil eerst weten of het heel veel beter is dan me gewone wifi atm.
Ik heb geen zolder, en ik heb 2 van de drie hubs gedraad. Zelf nooit problemen ondervonden en Netflix streamen gaat ook prima
Hoeveel snelheid haal je met die dingen? Wat voor snelheid geeft je provider? Speedtest.net. Ben erg benieuwd...
net op 3 locaties getest varierend van 3-7 meter van een hub en overal 200Mbps
Hai, ik ben erover aan het denken om dit aan te schaffen. Vrouw lief zeurt me nu al maanden de oren van mijn kop dat Wifi niet goed werkt als ze van boven naar beneden loopt of vice versa.

Huidige setup: Asus RT-87U beneden en op de eerste verdieping Asus RT-68U. Snelheid ben ik tevreden over maar Wifi bereik niet. De RT-68U staat als AP ingesteld maar dat wil dus niet altijd werken. Hij schakelt niet om op het moment dat dat wel zou moeten. Als ik de filmpjes zie van Google zou dit wel moeten gebeuren bij Google Wifi.
In het netwerk heb ik meerdere Apple TV's en een Synology met daarop VPN en Plex. Ik las in je review dat dit problemen geeft... is dat nog altijd zo?