sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

1 review

Audioengine HDP6 (Zwart)

Specificaties 2.0 Boekenplank speaker met 150W vermogen - Bekijk alle specificaties

Audioengine HDP6 (Zwart) Review

TopGun2010 25 augustus 2017, 441 views Product gekocht

Audioengine HDP6 (Zwart)

Zie onder voor review!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Zuiver geluid
  • Goede verpakking
  • Uitstraling

Minpunten

• Lang inspelen

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 5
De Audioengine HDP6 is een passieve luidspreker set die je moet combineren met een losse dac en versterker. Ik gebruik hiervoor de Teac UD-501 dac met DSD mogelijkheid en de Teac AX-501 geïntegreerde versterker. Het geheel staat in dienst van mijn computer en ziet er werkelijk waar zeer goed uit! Onder de HDP6 gebruik ik de stands van Reloop type: SMonitor Pad 5 Pro. Deze passen perfect en geven de luidsprekers een prettige schuine stand naar boven gericht. Audioengine geeft aan dat de HDP6 zeker 50 uur moet inspelen voor je serieus mag gaan beoordelen. Dit klopt! De drivers zijn erg stug en moeten echt loskomen. In het begin klinkt het plat en weinig laag. Na 50 uur bereik je een goed samenspel met goed laag, strak mid en hoog. Ben je een liefhebber van enorm veel laag dan kun je beter de Audioengine A5+ in combinatie met een Audioengine S8 subwoofer nemen. Deze set (HDP6) klinkt neutraal, prettig om lang naar te luisteren (tijdens het werk onder andere). Hou je van de klank van de B&W Cm serie of bijvoorbeeld de Sennheiser HD700? Dan zijn deze monitoren jouw keus! Ze zien er prachtig uit, zijn zeer goed verpakt en bieden een professionele klank. Aanbevolen!

Heb jij ook een Audioengine HDP6 (Zwart)?