Sony Bravia KDL-46WE5B Review

Striker_zelf 10 januari 2010, 650 views

Sony Bravia KDL-46WE5B

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Laag energieverbruik
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • Mooi design

Minpunten

• Niet echt dun, ca 10 cm
  • Geluid is minder vol dan CRT's van Sony

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Goede TV zoals van Sony te verwachten is. Helder beeld met vele instelmogelijkheden. Afhankelijk van daglicht situatie past de TV zich aan en word automatich de helderheid terug gezet in een donkere kamer.

Mede om zijn lage energie gebruik heb ik voor deze TVgekozen, ook vanwege het CI+ slot voor Ziggo, omdat je dan zonder extern kastje (HD-) Digitale TV kunt kijken. Digitaal zappen gaat niet zo vlug als je van een analoge gewent bent. Dit komt voornamelijk door de decodering van de digitale stream.

Maar de ingebouwde EPG maakt dat je vlug op een andere manier door de kanalen gaat lopen: Je kijkt eerst op het overzicht van 10 kanalen per pagina en zapt dan naar het programma dat je op dat moment wilt zien. Werkt veel handiger dan alle kanalen langs lopen.

Helaas zag ik dat bij de schaatswedstrijden op Ned 1 in HD het "1" logo soms door de snel bewegende achtergrond in de bochten wordt vervormt, lijkt op "meezuigen". Of dit door de codering van de beelden of decodering in de TV komt is niet te zeggen, wel dat het bij de analoge zender niet te zien is.

Geluid is acceptabel, maar met minder bas als ik gewent was van mijn breedbeeld Sony, maar dat is begrijpelijk door de kleiner kast. Een surround set maakt heel veel goed. Er zit helaas alleen een optische digitale geluidsuitgang op, en die moet je ook gebruiken om geen tijdverschil te hebben tussen de TV luidsprekers en de surround-set als je de analoge uitgangen gebruikt. Wel kun je de TV luidsprekers dan weer uitschakelen, maar dan moet je altijd je surround set weer aanzetten.

In tegenstelling tot wat de technisch spec beschrijft heeft deze TV geen 4-pins S-VHS aansluiting. Dit kan wel via een scart plug. Overigens heeft de TV wel genoeg aansluitmogelijkhheden, waaronder zelfs een USB input.

De TV heeft wel PIP (picture-in-picture) en PAP (picture-and-picture) maar je kunt niet wisselen welk beeld groot is tov de ander. De TV ingang (digitaal of analoog) is altijd het kleine beeld, en de andere, te kiezen ingang, het grote beeld. Het bijbehorende audio kanaal is wel te kiezen. Ook kun je niet tegelijk naar een digitaal en analoog TV programma kijken via de ingebouwde tuner. Het is of digitaal of analoog.

• Pioneer DV-380
  • JVC RX 5052

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-46WE5B?