Specificaties 3-poorts USB 3.0 hub - Bekijk alle specificaties

Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet Review

CaptainCapslock 20 augustus 2017, laatste update op 20 augustus 2017, 171 views

Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet (Product gekocht)

Let op: géén support voor 4K op 60Hz. Maakt een hoog piepgeluid als adapter is aangesloten op oplader, maar niet op laptop. Wordt heel erg warm. Kleur is precies hetzelfde als space gray macbooks, maar de adapter is wel gemaakt van kunststof.

Pluspunten

• Veel aansluitingen
  • Zelfde kleur als space gray macbooks

Minpunten

• GEEN SUPPORT VOOR 4K
  • Luid, hoog piepgeluid
  • Wordt heel erg warm

Features Score: 1

Introductie

Deze adapter leek me ideaal om als een soort docking station te gebruiken voor onze laptops. Vooral met USB-C op alle laptops tegenwoordig kan je één docking station gebruiken voor alle laptops. Ook had ik nog een card reader nodig, dus dit leek me een ideale oplossing. Maar niets bleek minder waar.
Gebruik
De adapter doet het direct bij het inpluggen, op zowel een apple laptop als een windows laptop. Bij enkel het aansluiten van de HDMI poort, zelfs zonder oplader, wordt de adapter erg warm, zo'n 40 C°. Alhoewel ik de impact op het stroomverbruik niet gemeten heb, kan dit niets goeds betekenen. Een tweede probleem is dat als je de oplader aansluit op de adapter, maar de adapter niet op je laptop aansluit, dan maakt de adapter een vrij hard hoog piepgeluid. Hierdoor is de adapter eigenlijk waardeloos als docking station, want nu moet je nog steeds de oplader ontpluggen, als je je laptop ontplugt.
Prestaties
Ik heb de USB-C poort en de normale USB poorten getest met onderstaande Samsung SSD. Het kopiëren van een 30gb stand naar de USB-SSD gaat via de poorten op de adapter exact even snel.
De USB-C poort kan je in tegenstelling tot wat de review van tMb wel gewoon gebruiken voor het aansluiten van randapparatuur.

Helaas wordt deze adapter geleverd met een HDMI 1.4 aansluiting. Dit betekent dat je de adapter dus NIET op 4k schermen aan kunt sluiten. Als je dit toch doet, dan krijg je een beeld van slechts 30Hz te zien. Dit levert voor veel mensen hoofdpijn op. Moet ik dus toch weer mn club 3d adaptertje blijven gebruiken.

Heb jij ook een Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet?

Klopt. Ik heb de zelfde ervaringen, maar dan met de variant voor de 12" MacBook. Ook die werd enorm warm, en daarom heb ik het ding terug gestuurd. Nu érg blij met die van Xiaomi. In 2 varianten, zie hier. Nog goedkoper ook!
Biedt de xiaomi wel 4K @ 60Hz?
Geen idee. Dat heb ik niet kunnen testen omdat ik geen 4K scherm heb. Volgens verkopers op Ali werkt 4K, maar of dat ook icm de MBP werkt heb ik zo snel niet kunnen vinden.
De Xiaomi adapter levert ook geen 60Hz op 4k. Maar wel goed om te zien dat ze ook een displayport versie hebben die ook USB poorten heeft.

Features:
Connetor Type: Original Xiaomi Type-C(USB-C)/Mini Displayport