Specificaties 3-poorts USB 3.0 hub - Bekijk alle specificaties

Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet Review

tMb 25 juli 2017, laatste update op 28 juli 2017, 1.386 views

Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet (Product gekocht)

Robuust gebouwd. Behuizing lijkt aluminium maar is van kunststof. Heeft de Apple "space grey" kleur. Bevat blauw statuslampje als de hub aangesloten is. Werkt tot nu toe perfect. Enig nadeel is dat de hub behoorlijk warm wordt bij gebruik.

Pluspunten

• Robuust
  • Kleur matcht Apple space-grey

Minpunten

• USB-C poort op hub is alleen pass-through loading
  • Hub wordt warm
  • USB 3.0 (5gb/s) in plaats van USB 3.1 gen 2 (10gb/s)

Features Score: 4

Introductie

Voor mijn nieuwe MacBook zocht ik een hub met minimaal HDMI en USB-A aansluitingen. Ik ben uitgekomen bij deze van Satechi.

Verpakking

Nette verpakking, bevat alleen de hub in een plastic bescherming.

Aansluitingen

Zijkant 1
  • HDMI
  • 3x USB 3.0 Type-A (max speed 5 gb/s)
Zijkant 2
  • Micro SD
  • SD
Voorkant
  • Ethernet 10/100/1000
  • USB-C pass-through loading

Look & feel

De hub voelt robuust aan. De behuizing lijkt op het eerste gezicht aluminium maar is van kunststof.

De kleur is volgens Satechi space grey, gelijk aan de kleur van Apple. Ik zag geen kleurverschil en vind de hub goed passen bij mijn MacBook. Het is moeilijk te zeggen of de kleur exact gelijk is, dit hangt ook af van de lichtval. Voor mij voldoet het!

De hub heeft een blauw statuslampje links naast het Micro SD slot. Het is mij nog onduidelijk wanneer deze precies aan gaat. Hij lijkt aan te zijn zodra de hub in mijn MacBook zit, ook als deze in slaapstand staat en ongeacht of er iets is aangesloten op de hub.

Eerste indruk

Werkt tot nu toe perfect (1 week in gebruik met HDMI, Ethernet, pass-through loading en 1x USB-A). Enig nadeel is dat de hub behoorlijk warm wordt bij gebruik. Ik moet nog ervaren wat de gevolgen hiervan zijn. Ik zal na langer gebruik een update posten.

Heb jij ook een Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet?

Leuke om een review te lezen! De adapter werkt erg prettig. Inmiddels heb ik deze adapter sinds april, 2017 in gebruik, tot heden zeer positief. Werkt inderdaad prettig, zonder setup en wordt inderdaad vrij warm (ook met slechts één USB-poort in gebruik). Het kwaliteitsgevoel vind ik alleen wel minder t.o.v. Macbook. Met name de usb-poorten voelen een beetje ruw en het space grey is bij de mijne net iets donkerder. Het verschil in tint valt verder niemand op. Wellicht dat de mijne een vroeger model is? Verder inderdaad top!
Het zou kunnen dat ik niet goed genoeg heb gekeken en er inderdaad een kleurtint verschil is :)

Ik ben nog van plan om wat uitgebreider te kijken naar doorvoersnelheden etc. Zal m'n review dan aanvullen.
Ben benieuwd naar jullie ervaring inmiddels. Wil deze gebruiken voor m'n iMac met een USB-C extension cable van Amazon. Zou dat werken?
Dat zou wel interessant zijn, tot nu toe is mijn indruk dat het vrij goed is. In elk geval voor ethernet :P