Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet - Reviews

Specificaties 3-poorts USB 3.0 hub - Bekijk alle specificaties

Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet Review

tMb 25 juli 2017, laatste update op 26 mei 2018, 4.144 views Product gekocht

Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet

Robuust gebouwd. Behuizing van aluminium en kunststof. Heeft de Apple "space grey" kleur. Bevat blauw statuslampje als de hub aangesloten is. Werkt goed. Enig nadeel is dat de hub behoorlijk warm wordt bij gebruik.

Pluspunten

• Robuust
  • Kleur matcht Apple space-grey

Minpunten

• USB-C poort op hub is alleen pass-through loading
  • Hub wordt warm
  • USB 3.0 (5gb/s) in plaats van USB 3.1 gen 2 (10gb/s)

Features Score: 4

Introductie

Voor mijn nieuwe MacBook zocht ik een hub met minimaal HDMI en USB-A aansluitingen. Ik ben uitgekomen bij deze van Satechi.

Verpakking

Nette verpakking, bevat alleen de hub in een plastic bescherming.

Aansluitingen

Zijkant 1
  • HDMI
  • 3x USB 3.0 Type-A (max speed 5 gb/s)
Zijkant 2
  • Micro SD
  • SD
Voorkant
  • Ethernet 10/100/1000
  • USB-C pass-through loading

Look & feel

De hub voelt robuust aan. De behuizing lijkt op het eerste gezicht aluminium maar is van kunststof.

De kleur is volgens Satechi space grey, gelijk aan de kleur van Apple. Ik zag geen kleurverschil en vind de hub goed passen bij mijn MacBook. Het is moeilijk te zeggen of de kleur exact gelijk is, dit hangt ook af van de lichtval. Voor mij voldoet het!

De hub heeft een blauw statuslampje links naast het Micro SD slot. Het is mij nog onduidelijk wanneer deze precies aan gaat. Hij lijkt aan te zijn zodra de hub in mijn MacBook zit, ook als deze in slaapstand staat en ongeacht of er iets is aangesloten op de hub.

Eerste indruk

Werkt tot nu toe perfect (1 week in gebruik met HDMI, Ethernet, pass-through loading en 1x USB-A). Enig nadeel is dat de hub behoorlijk warm wordt bij gebruik. Ik moet nog ervaren wat de gevolgen hiervan zijn. Ik zal na langer gebruik een update posten.

Update mei 2018

Gebruik de hub dagelijks. Een update van mijn bevindingen:
  • Hub blijft warm worden maar de prestaties leiden daar niet onder.
  • Nadeel vind ik dat de USB stekkers ondersteboven in de hub moeten. Niet heel intuïtief omdat de meeste USB stekkers een indicator hebben wat boven is.
  • Als ik mijn laptop uit de slaapstand haal, heeft het videosignaal via de hub soms wat tijd nodig om op de starten (2-3 seconden). Je ziet dan statische ruis in plaats van beeld op de aangesloten monitor.
  • Heel soms lukt het niet om een scherm aan te sluiten via HDMI. Monitor krijgt dan geen signaal. Oorzaak onbekend.
  • De USB-C kabel die aan de hub vastzit is vrij stug, waardoor je hem niet in elke positie ten opzichte van je laptop kunt neerleggen.

Heb jij ook een Satechi Type-C Multi-Port Adapter 4K with Ethernet?

Leuke om een review te lezen! De adapter werkt erg prettig. Inmiddels heb ik deze adapter sinds april, 2017 in gebruik, tot heden zeer positief. Werkt inderdaad prettig, zonder setup en wordt inderdaad vrij warm (ook met slechts één USB-poort in gebruik). Het kwaliteitsgevoel vind ik alleen wel minder t.o.v. Macbook. Met name de usb-poorten voelen een beetje ruw en het space grey is bij de mijne net iets donkerder. Het verschil in tint valt verder niemand op. Wellicht dat de mijne een vroeger model is? Verder inderdaad top!
Het zou kunnen dat ik niet goed genoeg heb gekeken en er inderdaad een kleurtint verschil is :)

Ik ben nog van plan om wat uitgebreider te kijken naar doorvoersnelheden etc. Zal m'n review dan aanvullen.
Ben benieuwd naar jullie ervaring inmiddels. Wil deze gebruiken voor m'n iMac met een USB-C extension cable van Amazon. Zou dat werken?
Dat zou wel interessant zijn, tot nu toe is mijn indruk dat het vrij goed is. In elk geval voor ethernet :P
Ik heb me helemaal kleurendoof gezocht naar dit ding in Europa! |:(

Blijkt hij hier als 'Satechi Type-C Multi-Port Hub 4K Ethernet' in plaats van 'Juiced Systems - BizHUB - USB-C Multiport Gigabit HDMI Hub' te worden verkocht!

Blijkbaar een slimme Chinees die dat ding onder verschillende merknamen verkoopt?

Jammerrr voor mij van de verzendkosten en invoerrechten, want inmiddels al uit US laten komen! 8)7 :X

Prima review. tx

[Reactie gewijzigd door bluf98 op 18 december 2017 21:01]

Het bedrijf Satechi zegt op haar site dat het in de US gevestigd is. Maar The Wirecutter valt het in een review van USB-C adapters ook op dat het zelfde product ook onder de naam Sanho Hyperdrive wordt verkocht. Zou een white-label Chinees product kunnen zijn dat wordt doorverkocht onder verschillende namen.

[Reactie gewijzigd door tMb op 19 december 2017 13:20]

door de kerstdrukte geen btw en invoertax hoeven betalen dan is USD80/eur70 voor deze Juiced Systems - BizHUB opeens een koopje! :*)
"De behuizing lijkt op het eerste gezicht aluminium maar is van kunststof."

Is toch écht wel een aluminium wrapping met kunststof zijden waar meeste poorten zitten.
Ik heb deze usb-c hub ook onlangs gekocht, de V2 versie. Besteld bij appelhoes.nl.

Mooi ding, en zit alles op wat ik voorlopig nodig heb. En zit mooi in elkaar. Satchi heeft zo wel meer mooie dingen, zie ik op hun site.

Ik heb alleen problemen met de HDMI uitgang, deze schijnt niet te werken met een hdmi naar dvi stekker. Iemand daar ervaring mee?
Raar, op mijn werk gebruiken we ook HDMI naar DVI stekkers (Samsung monitor) en dat werkt prima met mijn Satechi hub.
@tMb Ik heb deze hub sinds kort ook gekocht, overigens van een ander label namelijk Ugreen.
Gezien jij hem waarschijnlijk al langere tijd gebruikt vroeg ik me af wat jouw ervaringen inmiddels zijn met de warmte.

Ik merk namelijk dat zelfs als je niets inplugged in de hub hij sowieso erg warm word.
Op de meeste verkoopsites van de fabrikant (amazon, Ali etc) staat dat dit normaal is.

★★NOTE: This Aluminum hub will be little hotter than plastic hub which is normal just like your aluminum alloy laptop/flash drive/will be hot after a long time use. Aluminum case has better thermal dissipation which means heat occurred inside near chip,electronic component and circuitry would be conducted to outside more quickly, making this adapter safer but hotter.

This Aluminum USB C hub will be little hotter than plastic hub which is normal just like your aluminum alloy laptop/flash drive/smartphone will be hot after a long time use.

Makkelijk gezegd van een fabrikant, daarom graag jouw of natuurlijk van andere hun mening :)
De hub wordt inderdaad warm. Maar bij mij leiden de prestaties er niet onder. Gebruik hem nu 1 jaar dagelijks. Al hang ik er vooral een extern scherm aan via HDMI en een muis via USB. Ervaring met externe harde schijven die een hoge doorvoersnelheid nodig hebben heb ik nog niet. Ik heb de warmte geaccepteerd als normaal.

[Reactie gewijzigd door tMb op 20 augustus 2018 08:46]