Specificaties 10" (1024x600), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI Wind U100 Plus Zwart Review

Pinin 12 januari 2010, laatste update op 27 april 2010, 750 views

MSI Wind U100 Plus Zwart

Pluspunten

• Mat scherm, geen hip glimmend ding
  • 6cells accu
  • Groot toetsenbord (voor een netbook)
  • Lage prijs (ik heb hem voor 199,- gekocht)
  • Niet echt warm tijdens gebruik
  • XP tov linux zoals bij andere prijspakkers

Minpunten

• Wankel bij ver geopend scherm (komt wss door 6cells accu)
  • Deksel is van glimmend zwart, welke een vette vinger magneet is.
  • Geen beschermhoesje bijgeleverd
  • Geluid, wat een prut speakers
  • Gewicht is door 6 cells iets hoger dan gespecificeerd > dat bleek de 3cells.

Voor mijn vakantie naar Japan zocht ik een netbookje. Lang getwijfeld of ik een 2e hand zou kopen of een goedkope nieuwe. Omdat ik al een desktop en laptop (werk) heb had/heb ik het plan om hem ook weer te verkopen zodra ik terug ben en het me dus netto een euro of ¤50,- zou kosten.

Hiervoor heb ik heel even een Acer one 150 gehad ("gratis" bij tele2) maar deze heb ik direct verkocht omdat ik niet kon wennen aan het te kleine toetsenbord en het glimmend scherm gruwelijk vervelend vond.

Een wens was dus een groter toetsenbord, diverse mensen raadde mij dus min. een 10" aan, maar tweede hands zijn alle Dellen, Asussen EEE enz. zo duur dat ik voor hetzelfde geld een nieuwe kon kopen.

De MSI-wind bleek in de aanbieding en laat die nou net hebben wat ik zocht. Een heel groot toetsenbord, echt vanaf 1mm. vanaf de rand en een fijn mat scherm, bovendien was deze met 6 cells accu en de nieuwste atom N280, de licht verbeterde versie van de N270.

Ik heb er een aantal uur meegewerkt, en ook al ben ik geen hardcore user een aantal dingen vallen mij positief op en dat is -zoals verwacht- het scherm dat gewoon goed is, maar natuurlijk niet te vergelijken is met losse schermen of goede laptops > maar van de goedkopere netbooks mijn favoriet. Wat mij ook opviel was de snelheid, en vooral het browsen gaat erg goed en met Chrome is het helemaal vlot. Firefox heeft een beetje last van het firefox zijn, soms erg snel en soms lijkt er een soort lag in te zitten (zal wel het laden zijn in een cache ofzo, daar ben ik niet technisch genoeg voor) Andere apps gaan ook goed, het verbaast mij altijd weer hoeveel kracht een atom heeft en voor de meeste toepassingen voldoende is. Na even een grafisch pakket opgestart te hebben begreep ik weer waarom er ook andere processoren en videokaarten zijn op deze wereld........ het gaat, maar het voelt niet prettig.
Muziek luisteren is iets wat enkel aan te raden is met een koptelefoon ofzo, mén wat een bagger geluid, het klinkt zoals die openklap wenskaarten met een liedje.

Wat ik het grootste nadeel vind van dit netbook is dat ie erg onstabiel is bij opengeklapt scherm, dat komt door de onderkant van de 6 cells accu, daar balanceert ie precies op. Ik denk dat de 3 cells dit niet heeft maar die heeft een veel kortere accuduur, wat hier dus prima is. Ik heb dat niet opgemeten, want daar gebruik ik hem te weinig voor.

Al met al bevalt deze MSI mij zeer goed, vanwege:
1. De lage prijs
2. Het grote toetsenbord
3. Mat scherm

Heb jij ook een MSI Wind U100 Plus Zwart?

Ik kan me volledig vinden in deze review , ik heb hem zefl ook gehaald net voor nieuwjaar (speciaal vanuit België naar Alternate Rotterdan gereden).

Bij mij was het ook vooral de lage prijs die de doorslag gaf , dat het een einde reeks model is weegt daar niet tegen op vooral omdat hij qua specs zeker niet onder doet voor de huidige netbooks , (veelal zelfs beter , zowel 6 cells als N280 als N-wifi als BT)

Zeker een aanrader.
Op vakantie naar Japan dan neem je laptop toch mee?
Heb zelf ook een laptop Lenovo W500 neem ik altijd mee in handbagage. Daarnaast nog een netbook om in het vliegtuig mee te spelen aangezien die lange accu duur hebben. Vlieg zelf veel naar China ivm werk heb 2e accu en werkt perfect. eenmaal geland zet ik me laptop weer aan :)
Nee, ik ga echt niet met m'n laptop slepen. (ook lenovo btw maar dan de iets oudere T61) veel te zwaar om in een rugtasje mee te nemen. Soms zou het idd geen probleem zijn.