Specificaties Vesa 75mm, Vesa 100mm , maximale schermgrootte 30" - Bekijk alle specificaties

Iiyama Dual Desktop Arm DS1002C-B1 Review

Awesomehobo 17 augustus 2017, laatste update op 17 augustus 2017, 228 views

Iiyama Dual Desktop Arm DS1002C-B1 (Product gekocht)

Een mooie monitorstandaard van goede kwaliteit met prima afwerking en afstemmogelijkheden, voor een nog mooiere prijs.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Afwerking
  • Relatief makkelijke installatie
  • Mooi prijskaartje

Minpunten

• Schermen kunnen niet roteren
  • Voor mij persoonlijk nt niet hoog genoeg

(Waarschuwing! Bij het nemen van de foto's was mijn kamer niet bepaald opgeruimd |:( )

De Iiyama DS1002C-B1 is een relatief goedkope monitorstandaard met details die je soms niet terug ziet in duurdere modellen.
Voor zo'n 90,- inclusief verzendkosten ontvang je een mooie standaard met kabelmanagementopties en de mogelijkheid om andere de hoogte, kanteling, en draaiing in te stellen.

Inhoud van de doos

In al mijn enthousiasme heb ik geen foto gemaakt van de doos, en deze toen hij geopend was, wat ik wl had moeten doen. De DS1002C-B1 wordt namelijk zr compact geleverd, in een doos met een plastic handgreep om gemakkelijk op te tillen, mocht je deze bijvoorbeeld in de winkel kopen.

In de doos vinden we de monitorbeugel opgesplitst in een aantal onderdelen:
- De armen, inclusief bevestigingsbeugels voor de monitoren
- De stang, met daarbij een cut-out voor kabelafwerking
- Bevestigingsonderdelen om de stang aan je bureau te bevestigen
- Een aantal schroeven, sluitringetjes, twee inbussleutels, en een aantal accessoires

Installatie

Het installeren van de DS1002C-B1 is vrij simpel, dan wel veruit het gemakkelijkste bij het inrichten van een nieuw bureau of werkplek.

De meegeleverde instructies zijn zeer duidelijk aangegeven, indien u ervaring heeft met het in elkaar zetten van Ikea meubilair, zult u zich een expert voelen rondom de DS1002C-B1.

Alle instructies zijn duidelijk aangegeven, en alle schroefjes vallen mooi in hun plaats.

Bevestiging en montage

Het bevestigen van de beugel is erg simpel, dit gebeurd namelijk door de stang en het gekoppelde bevestigingsstuk op het bureau te zetten, en van onder het bureau aan te draaien.

Vervolgens kunnen de armen gemonteerd worden op de stang, en mogen de schermen gemonteerd worden

Bij de monitorstandaard is gelukkig goed gedacht aan kabelmanagement; alle kabels kunnen netjes door de stang heen naar beneden worden afgevoerd, zodat deze vrijwel onzichtbaar zijn wanneer er aan het bureau gewerkt wordt.
Tevens zijn er ook plastic opzetstukjes meegeleverd welke aan de monitorarmen kunnen worden bevestigd, om hier kabels doorheen te routeren.

Conclusie en eindresultaat

De DS1002C-B1 is, voor zijn prijs, een zeer degelijke monitorbeugel.
De kwaliteit is naar mijn mening erg goed, en over de afwerking valt er weinig te klagen.
Kabels kunnen netjes worden weggewerkt, hoogte is in te stellen, en de monitoren kunnen indien nodig los van elkaar worden verplaatst.

Echter vindt ik het jammer dat de monitoren niet kunnen roteren.
Verder is de stang, in mijn geval, nt te laag om op een goede hoogte te kunnen werken, echter varieert dit per bureau en je eigen lengte / zithouding.

De schermen kunnen echter gedeeltelijk omhoog/omlaag gekanteld worden, dus mochten ze tch wat aan de lage kant zijn, kunt u ze altijd een beetje omhoog richten.

Over het eindresultaat ben ik echter tevreden, en mijn setup is (voor nu) weer even compleet :)
(Schermen zijn op onderstaande afbeelding echter nog niet gekalibreerd 8)7 )

Gebruikt in combinatie met: pricewatch: LG 22M47VQ Zwart

Heb jij ook een Iiyama Dual Desktop Arm DS1002C-B1?