Asus ROG Strix GL553VD-DM666T

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,256TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Strix GL553VD-DM666T Review

AnotherFruitcake 16 augustus 2017, laatste update op 16 augustus 2017, 569 views Product gekocht

Asus ROG Strix GL553VD-DM666T

Prima laptop voor een goede prijs. Goede recensies zullen nog wel volgen, maar dat is niet mijn expertise. Kijk wel even naar de pros en cons hieronder.

Pluspunten

• Kwaliteitsbeleving
  • Scherm
  • Processor
  • Bang for your buck

Minpunten

• Geluid interne speakers
  • Veel plastic
  • Oranje lampjes (persoonlijk)

Ik ben geen reviewer, maar wil wel wat info geven voor eventueel geïnteresseerden in deze laptop, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken voor aanschaf en niet gedesillusioneerd raakt.

Wat mij opviel, in chronologische volgore :

Snelle levering - dit heeft niets met de laptop te maken, maar is wel van invloed op de beoordeling van een product bij mij.

Mooi in de doos verpakt en deze opent als een etalage.

Oranje vormen op de bovenkant. Niet mijn kleur, maar dat wist ik voor aanschaf, dus mag ik de laptop niet aanrekenen.

Ik ben 43, dus bij opening van de laptop werd mij duidelijk dat ik toch wel een oude lul ben inmiddels. Het is een laptop gericht op een jong(er) publiek. Ik gebruik de laptop alleen thuis, maar als je een laptop zoekt die mee gaat naar je werkplek, koop dan een andere, want deze straalt weinig professionaliteit uit.

Mooi scherm met een matte afwerking, dus niet van dat rare geglans op het scherm. Kijkhoeken zijn goed, maar de kleurechtheid kan ik niet controleren. Voor mij ziet het er goed uit, maar ik ben geen condor.

Fijn toetsenbord, met verlichting en een aanslag die kwalitatief goed aanvoelt, als de deur van een Mercedes van voor 2000. Het toetsenbord beweegt wel een beetje als je erop typt, want de gehele laptop is van plastic, niet van metaal.

Prima touchpad, maar ik gebruik de laptop icm een Logitech G502 muis, waar ik zeer blij mee ben (heb er inmiddels 3).

Mooie voeding, die ook niet erg warm wordt (lauw at best).

Overall voelt de laptop goed aan, maar niet alsof deze niet kapot te krijgen is, zoals mijn oude Thinkpad. Alle naden sluiten mooi aan en de externe aansluitingen voelen allemaal zeer goed aan.

Games heb ik nog niet getest, maar daar hebben we andere pc's voor in huis. De 1050 zal ook geen snelheidsrecords neerzetten, maar meer dan een potje Trine met mijn vrouw en zoons op de TV zal er ook niet snel inzitten, dus ben ik tevreden. De laptop is aangeschaft om de processor die er in zit, waardoor ik er een aantal jaar prima op zal kunnen werken voor ik vind dat hij te traag aan gaat voelen.

Puntje van kritiek ; de ingebouwde speaker is echt niet goed. Ik ben verre van een audiofiel, maar het geluid dat uit de laptop komt klinkt vrij blikkerig en om eerlijk te zijn een beetje triestig. Een externe speaker lost dit probleem natuurlijk op en ik heb nog een boventallig JBL setje liggen, maar als je dat niet hebt, hou er dan rekening mee bij de aanschaf en tel de kosten daarvoor op bij de prijs van de laptop.

Foto's kun je op het internet wel vinden.

Heb jij ook een Asus ROG Strix GL553VD-DM666T?

Zelf heb ik ook interesse in deze laptop. Heb het model, of een variant daarvan, in de winkel gezien en ik vind het er een stuk ingetogener uitzien dan het model die ik nu heb uit 2010. Deze is dan ook aan vervanging toe :) . Waar ik nog benieuwd naar ben is de lengte van het snoer voor de voeding. Deze is bij het model die ik nu heb aan de korte kant, waardoor het voedingsblok ergens langs de muur zit te bungelen als ik hem gebruik. Slecht geluid vind ik niet zo belangrijk. Heb daarvoor een prima koptelefoon.

[Reactie gewijzigd door bRuud83 op 17 augustus 2017 10:14]

Het snoer van de voeding, inclusief het voedingsblok, zal een meter of 2 lang zijn. Voor mij ruim voldoende.

Ik heb de laptop voor 899,- aangeschaft en niet voor 1099,-. Ik weet niet of dit mijn beoordeling negatief zou beïnvloeden, maar voor dit bedrag zou ik waarschijnlijk doorsparen voor een model met de 1060, die toch flink betere prestaties op grafisch vlak levert.

[Reactie gewijzigd door AnotherFruitcake op 19 augustus 2017 16:28]

Twee meter is idd wel voldoende. Ja van de prijstijging schrok ik even :o . 200 Euro in prijs gestegen. Dan toch maar even doorsparen voor een laptop met een GTX 1060.
Ik had de dag dat ik de laptop bestelde eerst naar de winkel gebeld en gevraagd hoe lang de aanbieding nog zou gelden. De medewerker die ik sprak zei me dat de aanbieding net in was gegaan en nog een flinke tijd zou duren. That was a lie. De aanbieding was 2 dagen daarna al herroepen.
Heeft dit type een IPS-scherm of een TN-scherm? En indien dat laatste het geval is, hoe is de kwaliteit ervan?

Mijn type blijkt nl. tot mijn verrassing (en die van Coolblue zelf) een Tn-paneel te hebben, en ook nog eens een slechte:

Ik weet niet hoe ik de scherm soort kan achterhalen, maar ik heb geen klachten over het scherm.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla