Specificaties 512GB M.2 (PCI-e 3.0 x4) @ 3.500/2.100MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 960 Pro 512GB Review

thomas.vantuijl 14 augustus 2017, laatste update op 14 augustus 2017, 201 views

Samsung 960 Pro 512GB (Product gekocht)

Een hele mooie ssd met extreme prestaties, maar hij zit wel wat aan de prijzige kant.

Pluspunten

• Supersnel
  • Ziet er mooi uit
  • Garantie van 5 jaar

Minpunten

• erg duur

Over de ssd:
De 960 Pro is een ssd die zijn concurenten ver achter zich laat, maar daar betaal je ook voor. Op het moment van schrijven betaal je voor de goedkoopste variant van 512 GB een prijs van minimaal 309 euro. Er zijn 3 verschillende versies van de 960 Pro uitgebracht, en qua snelheid zit er bijna geen verschil tussen de 3 versies.

Specificaties:
Capaciteit: 512GB (er zijn ook varianten van 1 en 2TB)
Interface: PCIe x4
Aansluiting: M.2
Type SSD: 3d v-nand (MLC)
Duurzaamheid (TBW): 400TB
Lengte: 80mm

Snelheid:
Op de site van Samsung wordt gesproken over een snelheid van 3500/2100MB/s en bij mijn eigen tests kom ik heel aardig in de buurt van die resultaten.
Bij het testen gebruik ik Crystal Disk Mark 5.0.2 op een systeem met Windows 10 Pro (64 bits)

Bij mijn tests kwam ik uit op snelheden van 3469MB/S (read) en 2000MB/S (write) bij de 960pro. als je die snelheden gaat vergelijken met een standaard sata ssd dan zit er toch een heel groot prestatieverschil tussen de 2 soorten ssd's.
(Zie foto #1 voor testresultaten)

De looks:
Naar mijn mening is de 960pro een mooie ssd. en doormiddel van het zwarte pcb past deze ssd bij zo'n beetje elk kleurenschema in een pc.
voor de rest, zie fotos :)

Verpakking:
De ssd komt goed verpakt. zodra je het doosje openmaakt kom je als eerste het garantiebewijs en tevens ook de handleiding tegen, en zodra je die optilt kom je meteen bij de ssd welke in een plastic tray'tje ligt.

voor de rest zit er niets meer in het doosje dan de handleiding, het garantiebewijs en natuurlijk de ssd.

Conclusie:
Als je echt het maximale uit je pc wilt halen dan is de 960 Pro echt iets voor jou, maar daar betaal je dan wel de nodige prijs voor want het is zeker niet de goedkoopste M.2 ssd die er op de markt is.

Heb jij ook een Samsung 960 Pro 512GB?