TP-Link EAP110

Specificaties Access Point, WiFi max. 300Mbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link EAP110 Review

B-BOB 9 augustus 2017, 1.827 views Product gekocht

TP-Link EAP110

Goed product voor deze prijs en leent zich enorm goed om meerdere access points in een plaats te installeren dankzij.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Goedkoop
  • Gemakkelijke installatie
  • Degelijk bereik
  • Gemakkelijk in te stellen via browser

Minpunten

• Eenvoudig

Beheerbaarheid Score: 5
Ik zocht naar een oplossing om wifi in heel het huis te hebben en kocht 2 stuks van deze EAP110 aan, vooral omwille van de betaalbare prijs en omdat deze Power over Eternet (PoE) heeft. Dit houdt concreet in, dat je enkel een LAN kabel moet leggen naar dit access point en geen AC adapter nodig hebt.

Ik had me ook speciaal een 8 poorts switch gekocht met PoE LAN uitgangen, maar het bleek dat deze EAP110 niet werkt wanneer ik deze gewoon op een PoE poort van een switch aansloot. Een beetje jammer, maar met de EAP110 zit een PoE adapter inbegrepen: een klein bakje wat je als ingang 230V en LAN invoertt en op de uitgang LAN met PoE voor de EAP110. In de handleiding las ik dat enkel het broertje uit de hogere reeks (EAP210) direct kan werken met PoE uitgangen van een switch.

Maar de PoE adapters hangen in mijn garage en van daaruit loop een kabel tot deze wifi points, eentje vooraan in mijn keuken en de andere op het 2e verdiep in de bureau. Dan was het gewoon even zaak om op mijn computer naar het instelmenu te gaan (gewoon het ip adres van dit wifi punt intypen in je browser) en alles in te stellen. Je hebt ook een optie om het Ledje uit te schakelen, anders staat deze constant aan, maar ik vind dit een handig (groen) nachtlampje om mijn bureau te zien 's nachts en nergens tegen te lopen :-)

Heb jij ook een TP-Link EAP110?

Misschien nog handig om te vermelden, er wordt software mee geleverd waarmee je via een GUI nog wat extra instelmogelijkheden krijgt. Deze software maakt het ook mogelijk een portal in te stellen voor bijvoorbeeld gasten (landing-page met voorwaarden bijvoorbeeld).

Deze software (Auranet) kan je hier downloaden; http://www.tp-link.com/nl-be/download/EAP110.html

Wil je dual-band hebben, kijk dan naar de EAP-220 of 225.