Tweakers Logolampje Review

Sjeuf 8 augustus 2017, 2.118 views Product gekregen

Tweakers Logolampje

Wat een fantastisch product! Je kunt er zelf wachtwoorden mee genereren door willekeurig op letters te schijnen vooraf op A4 per alfabetletter uitgeprint en uitgeknipt tegen de muur in de schemering.

Pluspunten

• Geeft licht
  • Laat tegen een oppervlak een logo zien
  • Ook voor linkshandigen te gebruiken
  • Knop "indrukgeluid" verschilt van knop "loslaatgeluid"
  • batteries included
  • Wachtwoordgenerator ingebouwd
  • Link voor ontvangst ook na maanden nog te gebruiken
  • verblind niet

Minpunten

• Tweakers.net is nu in het bezit van je afleveradres
  • Geen optie om het logolampje af te halen
  • activatieknop zit vrij kort op einde
  • lijkt waterdicht maar is het niet
  • ontbeert bluetooth
  • Past op mijn samsung fast charge pad maar laadt niet op
  • is niet geincludeerd in enig domoticaprotocol
  • niet gespecificeerd voor welke review ik deze ontvangen heb

Unboxing
Daar ik een review had geplaatst over een monitor (denk ik) kreeg ik een melding dat ik via een link het tweakers.net logolampje zou kunnen ontvangen.
Bewust ;) heb ik enkele maanden gewacht om op deze link te klikken om te kijken of er een verlooptijd in zat van de link. Maar deze werkte gewoon nog.
Na mijn gegevens te hebben ingevuld (in goed vertrouwen voor tweakers.net) kreeg ik vrij snel het product thuis gestuurd in een enveloppe voorzien van logo.
De enveloppe was dichtgeplakt maar was geen bubbeltjesexemplaar. Hij paste in de brievenbus.

Met een briefopener is deze enveloppe eenvoudig open te maken.
Aldaar aantreffende een begeleidende brief met dankwoord voor de review en het logolampje, keurig voorzien van drukknopbeschermer uit kunststof.
De drukknopbeschermer liet zich eenvoudig verwijderen waarna het product al gebruiksklaar was. Een handleiding leek mij niet nodig en was na een duckduckgo zoektocht ook niet vindbaar.
Met een druk op de knop (kracht indrukken vergelijkbaar met indrukken van een gemiddelde muisklik) werd er een logo geprojecteerd in het verlengde van de uitgestraalde lichtbundel. Dit is het tweakers.net logo (nieuwe logo).

Meteen viel op dat bij indrukken het klikgeluid anders was dan bij het loslaten hiervan waarbij zodoende ook met de ogen dicht duidelijk is of je nu indrukt of loslaat :Y).

Het achterste gedeelte is draaibaar en indien deze CCW gedraaid wordt vallen er 4 ronde schijfjes op de grond die kortdurend niet vindbaar zijn. Waarschijnlijk zijn dit de bijbehorende accucellen aka batterijen. Na deze op 42 manieren te hebben geplaatst (wel - en + goed om) blijkt dat deze uitwisselbaar zijn in volgorde.

Middels mijn GSM getracht via bluetooth een verbinding te leggen kan mijn telefoon het logolampje niet vinden in gescande devices wat goed kan betekenen dat het logolampje geen bluetooth heeft. Nogmaals : ik heb geen handleiding om dit te bewijzen.

Ook in de linkerhand kan het logo geproduceerd worden met eenzelfde drukkracht. Dus ook voor linkshandigen is dit werkbaar. Nadeel is wel dat het logo aan de linkerzijde is gedrukt wat inhoudt dat als je hem in je linkerhand gebruikt het logo NIET zichtbaar is op het apparaat maar alleen een rood vlak, het logo met naam ligt immers in je hand verstopt nu :( . Gemiste kans tweakers....

Ook na 2 dagen op mijn wireless Samsung charger te hebben laten liggen gaf de voltagemeter geen hoger voltage aan van de batterijen. Mogelijk dat mijn charger kappot is. Uit betrouwbare bron heb ik me laten vertellen dat het logolampje niet op de laden is. Jammer.
Ook is de lichtbundel niet te automatiseren an sich bij rookmelding in enig domoticaprotocol.

Ik heb de proef op de som genomen en 26 A4tjes elk met elke letter van het alfabet tegen de muur geplakt. Hierbij heb ik het logolampje willekeurig naar meerdere letters laten schijnen. Hieruit kwam een redelijk sterk wachtwoord met hoge entropie waardoor deze uitstekend te gebruiken is als wachtwoordgenerator. Je moet hierna wel het wachtwoord zelf onthouden wat er zit geen "save" functie op.

Al met al een allround lampje dat ook een logo laat zien in het licht en donker.
Ter illustratie enige foto's

Een review meer dan waard!! _/-\o_

Heb jij ook een Tweakers Logolampje?

Ik ken het updatebeleid van Tweakers niet, maar heb je sinds het ontvangen nog nieuwe features gekregen?
Ik wist niet dat je het lampje nog kon winnen, 1 keertje een recensie van de Flashforge Inventor geschreven die genomineerd en tussen de lijst met recensies van de maand is gekomen. Helaas geen lampje

Zou zo nog een lange recensie schrijven als ik een lampje kan winnen. :)

edit: gebruikersreview van de maand juli

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 12 september 2017 07:34]

Helaas geen OTA updates....
Goede review, ik mis echter nog enkele dingen die ik niet ken vinden:
Ik ben hard op zoek gegaan naar de specificaties, maar heb jij die toevallig? Hoeveel dpi is het lampje?
Weet je toevallig wat het maximale formaat is op 3 meter van de muur?
Wordt de lamp warm als je deze 10 minuten hebt gebruikt?
Wordt het resultaat beter naarmate het donkerder wordt?
Kun je er ook filters op zetten, bijvoorbeeld een batman filter?
Ik twijfel enorm of ik deze nog een keer probeer te scoren bij de redactie, ik denk dat ze goed bij mijn Tweakers sokken en bril passen: https://www.instagram.com/p/BXINOcvF-hm/
Kan je er ook mee faxen? :D
Will it blend? :+

Geweldige review!
Ik dank u hartelijk, ook namens http://www.anythinglefthanded.co.uk en de bond voor linkshandigen.
Deze review is gewoon, gewoon, gewoon geweldig!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen