Samsung BD-P1600 Review

Peetke 7 januari 2010, laatste update op 7 januari 2010, 1.898 views

Samsung BD-P1600

Pluspunten

• snel
  • speelt alles af

Minpunten

• wifi dongel erg duur
  • spelers kunnen nog veel goedkoper (zie DVD)

Geluidskwaliteit Score: 5
De speler is snel beschikbaar (start snel op). De afstandsbediening is prima te besturen.

Er zitten veel aansluitpoorten op het apparaat. Voor mij was de HDMI een vereiste, om het gemakkelijk aan mijn Philips HDTV te kunnen koppelen. Aansluiten in de stroom, HDMI kabel er in en je bent klaar.

Erg leuk was een 3D film die ik heb gekeken in 1080p (er zaten brilletjes met rood-blauwe glazen bij). Deze vorm van 3D is nog niet super want er blijft weinig kleur over en je ziet echt wel randen.

DVD
Ik speel nauwelijks nog DVD schijfjes, maar toch wou ik een speler die kon up-scalen. DVD is op deze speler zeker niet slecht, maar het blijft DVD en dus voor de combi Blu-ray speler en HDTV niet meer van deze tijd.

Ethernet
De speler staat op onze slaapkamer, waar ik geen ethernet kabel heb. Er is een Wifi dongel te koop van Samsung, maar deze kost 80 euro, wat ik te duur vind. Internet-functionaliteiten heb ik dus niet getest.

Heb jij ook een Samsung BD-P1600?

Je ziet dat je een magere waardering krijgt. Wellicht kan je meer vertellen over:

- Wat voor schijfjes speelt het aparraat af? Slikt hij alles of is hij kieskeurig?
- Hoe is de upscaling? Je speelt toch dvd's af?
- Speelt hij ook nog andere mediabestanden af zoals MKV?
Ik had ook nog vraagjes

Hoe zit het met het afspelen van you tube filmpjes?
Heb je daar de draadloze dongel voor nodig of is het ook mogelijk met ethernet aansluiting?
Zou je ook foto's kunnen plaatsen?
Ik heb deze Blu-ray speler ook en wat ik begrepen heb is dat de ethernet aansluiting enkel dient om firmware updates binnen te halen.

Uiteraard is al het Youtube content wel beschikbaar indien er een Samsung dongle gekocht word.
Wij hebben hem ook.
en ik gebruik de youtube functie ook wel eens. is handig maar we gebruiken het bijna nooit.

een tip als je er een usb stick achter in doet en dan via de ethernet kabel de update binnen haalt gaat dit veel sneller.

verder bij sommige schijfjes die te snel gebrand zijn moet hij lang nadenken maar dat is te overzien.

verder een netjes apparaat en werkt hij nu al bijna een jaar perfect en de updates komen met enige regelmaat langs als je hem online aansluit db/live heb ik nog niet getest dus weet niet hoe dat werkt.