Nintendo Joy-Con Stuur Zwart Review

Daniel. 6 augustus 2017, laatste update op 6 augustus 2017, 5.871 views Product gekocht

Nintendo Joy-Con Stuur Zwart

Dit is een goed product als je racegames wilt spelen. Ondanks dat de Joy-Con Stuur behoorlijk klein is zit het stuur toch lekker in je handen mocht je grotere handen hebben. Speel je geen racegames, dan zit het alsnog beter in je handen dan alleen de Joy-Con.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Extra dimensie

Minpunten

• Gewoon een stuk plastic
  • Shoulder buttons ver indrukken

Review Joy-Con Stuur

Dit is mijn tweede review en ik hoop dat ik jullie een goed beeld kan geven van dit product.
Ik heb de switch nog niet zo lang en ik zag dat over dit product, de Joy-Con Suur, nog geen review was verschenen. Niet dat hier zo heel veel over te vertellen valt maar het kan toch handig zijn mocht je het overwegen. Ik heb via de korte reviews die ik o.a. op Amazon kon de overweging gemaakt of ik het wel of niet zou kopen en ik ben blij met de koop ook al zal ik het niet heel veel gebruiken. Of misschien juist wel.

De Joy-Con Stuur is een origineel Nintendo product er zijn ook veel alternatieven in omloop maar ikzelf vind het altijd prettig om het echte merk product te hebben i.p.v. de andere merken, ondanks dat die ook goed zijn, maar het idee.
Wat zit er in de doos
Wat je misschien al is opgevallen, maar wat toch het vermelden waard is, is dat er 2 Joy-Con Sturen inzitten. Dit zorgt er ook meteen voor dat het zijn geld waard is want voor één is het echt te duur. Voor twee is de prijs precies goed.
Wat kan je met het Stuur
Het stuur is voornamelijk gemaakt om een extra dimensie te geven aan het spel dat je aan het spelen bent. Het is niets anders dan een plastic omhulsel voor je Joy-Con om het op een stuur te laten lijken. Het stuur geeft je het idee alsof je een echt stuur vast hebt (wat ook zo is). Het is wel wat aan de kleine kant, maar niet te klein.

Checkered vlag op de achterkant
Op de achterkant hebben ze een geblokte vlag geplaatst. Het valt net zo heel erg op maar het is wel een leuk detail.

Gamen met het Stuur
Ik heb er nog alleen Mario Kart 8 Deluxe ermee gespeeld. Het spel speelt een stuk fijner met het stuur dan zonder het stuur. Ook al heb je de bewegingssensor uitstaan dat ligt de Joy-Con een stuk beter in de hand dan zonder het stuur. Met het stuur gaat het spel op bewegingsbesturing een stuk beter en het is daardoor leuker en fijner om met bewegingsbesturing te spelen met stuur dan zonder stuur. De Joy-Con is net te klein om met bewegingsbesturing te spelen.
Hoe zit de Joy-Con Stuur in de hand
De Joy-Con Stuur zit fijn in je handen en is niet veel groter dan de Joy-Con zelf. De knoppen op de Joy-Con gebruik je bij het gamen met het stuur. Ik heb er totaal geen problemen mee om de knoppen te bereiken en te gebruiken met de hand. Het speelt zelfs beter met het stuur dan met de Joy-Con alleen.

Games getest: Mario Kart 8 Deluxe
Nadelen
Er moet helaas ook een nadeel genoemd worden, voor sommige is dit een probleem voor mij niet, maar wel het vermelden waard. De shoulder buttons moeten behoorlijk ver ingedrukt worden. In mijn groep hebben meerdere mensen het getest en die hadden er geen problemen mee. De shoulder buttons die op het stuur zitten zijn niets meer dan een verlengstuk die de buttons drukken op de Joy-Con. Daardoor moeten ze iets dieper ingedrukt worden dan als je de Joy-Con strap erop aansluit. Voor mij geen probleem maar wel het vermelden waard. Zie hieronder wat ik precies bedoel.

Aansluiten
Het aansluiten van de Joy-Cons op het stuur is niet zo spannend. De linker Joy-Con zit net iets anders dan de rechter Joy-Con. Zorg dat het +je gelijk staat met het +je en het -tje gelijk staat met het -tje. Zodra dat gelijk is klik je hem er zo in.
Foto's

Waar is dit gekocht
Niet dat dit echt uitmaakt, maar voor de geïnteresseerden onder ons. Ik heb hem gekocht in de Nintendo Store in NYC.
Ondanks dat het Joy-Con Stuur een simpele toevoeging is biedt het wel een extra dimensie. Voor 15 euro krijg je er ook twee in huis dus je bent meteen klaar. Ook ligt de Joy-Con een stuk beter in de hand met stuur waardoor het niet eens alleen voor racegames gebruikt hoeft te worden. Al met al blij met mijn aankoop.

Heb jij ook een Nintendo Joy-Con Stuur Zwart?

Hoe druk je eigenlijk 'X' in om gas te geven met zo'n stuur? Daar kun je niet goed meer bij lijkt me. Of moet je dan auto-acceleratie aanzetten?
Als je goed kijkt zie je dat het stuur klein is. De Joy-Con is ook klein en hij is maar net ietsjes groter. Je gebruikt gewoon de knopjes op de Joy-Con.