Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B350 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI B350 PC Mate Review

JustName 6 augustus 2017, laatste update op 28 november 2017, 469 views

MSI B350 PC Mate (Product gekocht)

Prima Ryzen bordje. Hiermee kun je prima overclocken.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Genoeg fanheaders
  • m.2 ondersteuning

Minpunten

• Helaas nog geen update om mijn RAM op de juiste snelheid te draaien
  • Opstarten duurt lang

Layout Score: 5
Deze gekocht in combinatie met de Ryzen 5 1600, Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15, en de EVGA 1070 SC ACX 8GB. Dit ter vervanging van mijn i5 3570, ASRock b75, 8GB 1333Mhz en de GTX 970.

De moederbord bevalt mij prima, genoeg instellingen binnen de BIOS.
Achteraf had ik misschien wel meer USB poorten gewild, maar dat terzijde.

Wel heb ik 2 (bekende) problemen met de AM4 moederborden.

Ik kan mijn geheugen niet op de 3000Mhz krijgen, deze blijft helaas steken op 2133Mhz, en het opstarten duurt wat langer dan ik ben gewend. Hopelijk wordt dit opgelost dmv BIOS update's

Verder enorm blij met deze moederbord.

Heb jij ook een MSI B350 PC Mate?

Heb je het RAM nog naar 3000 Mhz gekregen? Ik heb een vergelijkbare ervaring (met een Ryzen 3 1200) en ben wel benieuwd of ik dit nog beter kan krijgen dan de 2133 waar hij nu op blijft staan
Helaas nog niet. Als ik het aanpas met XMB en herstart boot mijn systeem niet. Zelfs als ik de voltage wat hoger zet niet. Hopelijk komt er nog een update dit jaar!
Bij mij draait de crucial vengeance 16gb setje op 2999MHz gekregen met dit mobo uitgelezen van het XMP profile.
Zou jij je exacte settings kunnen doorsturen? (desnoods via PM?)
Ik heb je een pm gestuurd :*)
Zou je deze eventueel ook naar mij willen sturen? O-)