MSI B350 PC Mate Review
Prima Ryzen bordje. Hiermee kun je prima overclocken.
Pluspunten
Mooi uiterlijk Genoeg fanheaders Prijs m.2 ondersteuning
Minpunten
Helaas nog geen update om mijn RAM op de juiste snelheid te draaien Opstarten duurt lang
Eindoordeel
Deze gekocht in combinatie met de Ryzen 5 1600, Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15, en de EVGA 1070 SC ACX 8GB. Dit ter vervanging van mijn i5 3570, ASRock b75, 8GB 1333Mhz en de GTX 970.
De moederbord bevalt mij prima, genoeg instellingen binnen de BIOS.
Achteraf had ik misschien wel meer USB poorten gewild, maar dat terzijde.
Wel heb ik 2 (bekende) problemen met de AM4 moederborden.
Ik kan mijn geheugen niet op de 3000Mhz krijgen, deze blijft helaas steken op 2133Mhz, en het opstarten duurt wat langer dan ik ben gewend. Hopelijk wordt dit opgelost dmv BIOS update's
Verder enorm blij met deze moederbord.
De moederbord bevalt mij prima, genoeg instellingen binnen de BIOS.
Achteraf had ik misschien wel meer USB poorten gewild, maar dat terzijde.
Wel heb ik 2 (bekende) problemen met de AM4 moederborden.
Ik kan mijn geheugen niet op de 3000Mhz krijgen, deze blijft helaas steken op 2133Mhz, en het opstarten duurt wat langer dan ik ben gewend. Hopelijk wordt dit opgelost dmv BIOS update's
Verder enorm blij met deze moederbord.
Beoordeel deze review:
Reacties (12)
Heb je het RAM nog naar 3000 Mhz gekregen? Ik heb een vergelijkbare ervaring (met een Ryzen 3 1200) en ben wel benieuwd of ik dit nog beter kan krijgen dan de 2133 waar hij nu op blijft staan
Helaas nog niet. Als ik het aanpas met XMB en herstart boot mijn systeem niet. Zelfs als ik de voltage wat hoger zet niet. Hopelijk komt er nog een update dit jaar!
Is het al opgelost?
Bij mij draait de crucial vengeance 16gb setje op 2999MHz gekregen met dit mobo uitgelezen van het XMP profile.
Zou jij je exacte settings kunnen doorsturen? (desnoods via PM?)
Ik heb je een pm gestuurd
Zou je deze eventueel ook naar mij willen sturen?
In deze onedrive map staan de foto’s van de bios:
https://1drv.ms/f/s!AuQ81vruINsogvFN2t027ZBuWpBnjA
Inmiddels is het mobo geflasht naar v7. Alles draait nog steeds stabiel.
Alstu 😄
https://1drv.ms/f/s!AuQ81vruINsogvFN2t027ZBuWpBnjA
Inmiddels is het mobo geflasht naar v7. Alles draait nog steeds stabiel.
Alstu 😄
Thanks! Zie trouwens dat jij de 7.A5 versie hebt. Zelf heb ik de 7.A7 versie de allerlaatste.
Ga morgen even uitproberen
Ga morgen even uitproberen
Inmiddels draai ik al een paar dagen stabiel v7 dus daar ligt het niet aan.
foutje
[Reactie gewijzigd door JustName op 24 juli 2024 04:24]
Nu met de bios versie 7 is de opstarttijd veel en veel beter, volgens mij kunnen ze aan de software kant nog een hoop verbeteren. Ze zijn gelukkig wel actief aan het updaten.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/511016/crop573f18aaee76c_cropped.jpeg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/991593/crop5a01b89ab3868_cropped.jpeg?f=community)
:strip_exif()/u/858013/crop5b5f6098db541.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/327990/crop5f435e3887531_cropped.jpeg?f=community)