Apple iPhone 6 64GB Grijs Review

MaxOosterwijk 1 augustus 2017, 160 views

Apple iPhone 6 64GB Grijs (Product gekocht)

Anno 2017 nog altijd een goed product, maar niet voor de intensieve gebruiker. Dit komt door het beperkte RAM geheugen en de verouderde processor, ook de accuduur is erg matig (al heb ik hem bijna 2 jaar).

Pluspunten

• Zelfs na bijna 3 jaar nog updates iOS
  • Headphone-jack
  • Prima als instapper

Minpunten

• Zeer beperkt RAM geheugen
  • Accu bij intensief gebruik snel leeg
  • iPhone wordt snel heet

Introductie
In 2015 ben ik overgestapt van iPhone 5C (8 GB helaas) naar deze iPhone 6 (64 GB), wat een verademing! Maar na 2 jaar intensief gebruik merk ik wel dat ik toe ben aan iets nieuws, al hoeft 'ie niet aan de kliko gevoerd te worden. In deze review mijn ervaringen met het toestel, wel passeren opnieuw een aantal punten de revue die al eerder opgemerkt werden.

Mijn gebruik
Mijn iPhone 6 gebruik ik vooral onderweg of op locatie als enige apparaat. Ik gebruik dan vaak social media als Instagram en Snapchat (slurpt heel veel accu!), e-mail, WordPress en surfen. Spelletjes speel ik niet vaak meer, als het aankomt op prestaties is dit toestel duidelijk verouderd. Dit wordt pijnlijk duidelijk als je bijvoorbeeld meerdere apps tegelijkertijd gebruikt: tabbladen in Safari worden opnieuw ververst, net als applicaties, het toestel is dus minder 'snappy' dan 'ie was.

Accuduur
De accuduur hangt sterk af van je gebruik, ik ben veel aan het multitasken en dan is de accu in ongeveer 5-6 uur echt wel leeg met intensief gebruik. Dit komt ook door 2 jaar veel gebruik, dus is het een kwestie van de accu laten vervangen of standaard een powerbank bij je hebben. Ook bij licht gebruik is de accuduur erg matig.

De toekomst
Wat veel geprezen wordt is de ondersteuningsperiode, nu zal het nog niet gebeuren dat je geen updates meer krijgt. Iets dat wel meespeelt zijn de prestaties, omdat het toestel verouderd en ook minder snel zal werken. Dit resulteert in een smartphone dat eigenlijk in 2017 de overweging niet waard meer is als nieuw toestel.

Zelfs bijna drie jaar na de introductie kan de iPhone 6 nog meekomen, al kan ik hem moeilijk adviseren als nieuw toestel. Als je jouw iPhone alleen voor simpele taken wil gebruiken, volstaat de 6, voor al het andere adviseer ik minimaal een 6S - tenzij jouw budget misschien enkel dit toestel toelaat en je een betaalbare iPhone wilt.

Heb jij ook een Apple iPhone 6 64GB Grijs?

Meer advertenties

Maar wat is eigenlijk de rede waarom dit toestel dan nog zo duur is?
Dat is een goede vraag! :) Apparaten van Apple staan over het algemeen bekend dat zij erg waardevast zijn, zelfs tweedehands en refurbished kan het toestel (afhankelijk van de staat) nog ongeveer 2/3 van de prijs kosten.

Zo zit de iPhone 6 nog in de ondersteuningsperiode qua software (is bij smartphones vaak beperkt: 2-3 jaar na de release), maar ook de prestaties van dit toestel is nog dik in orde. De meeste apps draaien zonder problemen. Verder speelt mee dat hij goed gebouwd is en ook nieuw steeds lastiger verkrijgbaar is.
Hij is idd wel erg mooi