Asus ROG Strix GL702VM-GC128T

Specificaties 17,3" • 1920x1080 • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Strix GL702VM-GC128T Review

sokolum01 7 juli 2017, laatste update op 10 juli 2017, 1.086 views Product gekocht

Asus ROG Strix GL702VM-GC128T

Met een Asus ROG Strix GL702VM krijg je een mooie slanke en krachtige laptop voor terug [s]voor een zeer scherpe prijs 1399.-[/s]. 1799.- is een verhoogde prijs en heb ik mijn waardering voor aangepast, prijs staat niet meer in verhouding voor wat je krijgt.

Pluspunten

• Mooi mooie kleure, mooi contrast
  • Mooi slank design
  • Mooie behuizing
  • Mooi vol geluid

Minpunten

• Zeer gevoelig voor vette vingers, ook als je ze niet hebt
  • Keyboard ligt te vér van het rand
  • Indeling keyboard te strak
  • Oranje WASD werkt afleidend
  • FN nodig voor PGUP/PGDOWN etc etc
  • Keypad ligt te dichbij het toestenboard
  • ROG toets/power button, irritant plaatsing
  • Het gebruikte lettertype toetsjes is vervelend

Met een Asus ROG Strix GL702VM krijg je een mooie slanke en krachtige laptop voor terug voor een zeer scherpe prijs 1399.-. 1799.- is een verhoogde prijs en heb ik mijn waardering voor aangepast, prijs staat niet meer in verhouding voor wat je krijgt.

De reden waarom ik deze laptop heb gekocht is voornamelijk the best bang for your buck!
Lijkt mij een geschikt developer systeem nadat ik heb uitbreid met 32GB ram geheugen.

- Grootste PLUS
Beeldscherm
Wat mij heel positief is opgevallen is het mooie beeld! Bij notebookcheck.net las ik al dat ASUS gemiddeld de schermen beter zijn dan van zijn concurrenten en ik heb slechte schermen gezien, dit scherm is gewoon heel goed. Op het oog zijn kleuren mooi, goed contract en met zijn G-SYNC heel prettig om naar te kijken.

5Ghz WiFi is lekker snel (200Mbit met een verdieping tussen) en de ontvangst is goed (2.4Ghz gebruik ik niet meer).

Het geluid is... geweldig voor een laptop! Mooie tonen en aardig hoeveelheid bas in het geluid (voor een laptop).

- Grootste MIN
Keyboard
Het keyboard ligt veel te ver van het rand en ik heb geen kleine handen. Je polsen liggen niet lekker wanneer de laptop te dicht bij je staat. Wanneer de laptop verder van je af staat, heb je al minder last van. Voor het vele typ werk is dit keyboard eigenlijk totaal niet fijn! Ik typ graag op laptops ipv een losse keyboard. Voor het gamen zal dit hetzelfde gelden. Ook de indeling van de toetsenbord hebben ze te strak willen maken, er is een grote oppervlakte met eigenlijk een slechte indeling, en de indeling is ook niet intuïtief, de toetsen missen een indent zodat je blind typen net iets lastiger gaat.

- Grootste ISSUE
Ik heb mijn laptop 1 dag geprobeerd en ik stuur hem al terug, het systeem heeft last van wisselkleurige toetsaanslagen, heel vervellend als je in Windows wilt inloggen, want bij elke toets aanslag spuugt 4 á 6 willekeurige character uit dus je komt door het foute password er niet meer in, backspace werkt dan ook niet meer. Dit is onacceptabel. Asus support, nog nooit hierover gehoord. Alternate, kom m maar omruilen (heeft kennelijk meer ervaring mee?).
Vermoedelijk komt dit probleem sporadisch voor, alhoewel met Google lees je dat ASUS hierover algemeen wel een lange history kent... gek eigenlijk.

Op het forum van ASUS las dat ik niet de enige ben:

Ook het laatste BIOS versie 303 werd het probleem alleen maar verergert en terug gegaan naar 300
De update 303 zou voor zorgen dat de CPU/GPU minder snel warm wordt.

- Algemene indruk
Het is een heel mooi systeem, maar ik wil ook serieus op kunnen werken en dat gaat niet. Ik denk dat een 15.6" model het probleem met de keyboard minder kent, maar dan nog steeds is de indeling niet optimaal. Ook de fel oranje gekleurde WASD toetsen lijdt je toch af. Jammer dat ze als extra geen zwarte toetsen meegeven,

Het complete behuizing is een magneet voor vingerafdrukken! Ik heb zoiets niet eerder bij een laptop gezien. Dat neemt het mooie strakker wel snel weg.

Qua vormgeving is het wel heel fraai gedaan, het oranje lijnen en logo op de achterkant is mooi, beter gedaan dan bij de HP OMEN (dat lijkt op een kerstversiering).

Behuizing zelf is fraai afgewerkt, flex in het scherm valt reuze mee (wat dacht je dan van een 17" scherm).

17"scherm is fantastisch, tijdens werken en gamen wordt je in het spel opgenomen, heerlijk. Voor mij geen 13"of 15"schermpjes....

Het is vrij lichte laptop met een grote voeding en een veel te korte netsnoer... <1m.

Tijdens normaal internetten, zijn de fans niet te horen. Wanneer je gaan gamen dat hoor je ze maar dat werkt niet echt afleidend (je hebt meer last van de irritante keyboard)

- Wat zou mij overhalen (of toch ruilen voor een model zonder problemen... ik laat het je weten)?
- Als het keyboard dichter op de rand ou liggen.
- Als ze zwarte toetsen voor de oranje WASD meegaven.
- Indeling van de keyboard beter benutte.
- Geen problemen waren met de willekeurige toets aanslagen.
- Gebruikte rode lettertype op de toetsjes zorgt voor meer moeite om ze snel te herkennen.

Min cijfer, het komt net aan een 7....

Heb jij ook een Asus ROG Strix GL702VM-GC128T?

Vreemd dit moet niet kunnen, ik heb dezelfde laptop met BIOS 305 (GL702VM).
Ik heb mijne ook geupgrade naar 16gb en 256gb SSD M.2 , rete snel ding en super tevreden mee.

Ik zou als ik jou was gewoon een andere aanvragen want dit hoort niet.

Enige minpunt is dat hij erg warm wordt met gamen tot 90 graden, ik heb de CPU een undervolt van -0,135mv gegeven en nog wat andere dingen wordt nu max 76 graden.

Zie ook: https://rog.asus.com/foru...heating-Throttling/page14
ja, ik denk dat ik graag bij dit model blijf. Alleen zie ik dat dit model is uitverkocht....
Je kan ook een extern toetsenbord gaan gebruiken want het is voor de rest een mooie en goeie laptop voor een goeie prijs.
Ja kan, maar dat is nou net niet waar ik naar zoek. Het is zijn prijs meer dan waard.
Dan moet je hiermee door blijven gaan of kijken naar een andere laptop ook voor zo'n scherpe prijs. Zou anders wel zonde zijn om deze weg te doen want hij is wel erg mooi.
Update:
Model was niet meer op voorraad, uitgeweken naar een HP Pavilion 15 Power.
Grootste gemis tov ROG, is dat het beeldscherm van ROG absoluut veel beter is, mooiere kleuren, betere kijkhoeken.

edit: mijn review staat nu vast.

[Reactie gewijzigd door sokolum01 op 10 juli 2017 16:45]

Ik heb hier zelf de 15" versie in gebruik en zoals je al zegt kent deze het probleem van de repeterende toetsen niet. Althans..... niet van zichzelf..... Ik heb een keer een extern USB apparaat aangesloten gehad (en weet eerlijk gezegd niet meer wat voor apparaat dat was.....) en dat veroorzaakte exact datzelfde probleem. USB apparaat los gekoppeld en nergens meer last van.
Daarnaast heeft de 15" versie niet de fel gekleurde toetsen én is hij véél netter geprijst (€1299 voor een iets langzamere processor maar verder exact dezelfde hardware).

Buiten het feit dat deze laptops heel erg raar met USB om gaan (zodra je teveel apparaten aansluit valt de cardreader uit; geen ondersteuning voor meer dan 2 apparaten op een hub) ben ik uitermate tevreden. Ik gebruik de laptop iedere dag zakelijk en iedere avond privé (om WoW en Diablo3 te spelen) en hij draait zijn hand er niet voor om.