Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei P10 Zwart Review

LgjTestpanel 5 juli 2017, laatste update op 14 juli 2017, 2.200 views

Huawei P10 Zwart (Testpanel)

Een toptoestel voor een prima prijs

Pluspunten

• Volledig metalen body
  • Goede camera prestaties
  • Mooi
  • Snel
  • Extreem snelle vingerafdrukscanner
  • Niet erg duur vergeleken met andere flagships
  • Batterijleven
  • VIP service van Huawei

Minpunten

• Glibberig
  • Selfie mode werkt niet optimaal
  • Meegeleverde oortjes
  • speelse UI

Voor de videoreview, klik hier:

De Huawei p10. Het heeft de Hisilicon Kirin 960 Een full HD scherm, standaard 64GB opslag en een 3200 mAh batterij. En een groot ding van deze telefoon is dat hij 2 camera’s heeft maar verder meer daarover.

Het eerste wat je ziet als je de telefoon uit de doos haalt is natuurlijk dat full HD scherm. Het scherm is best mooi en het zwart is best zwart voor een LCD paneel. Het scherm wordt wel erg fel, dus goed zichtbaar in het volle zonlicht.

En om het scherm te voeden zit er een 3200 mAh batterij in die het redelijk goed volhoudt. Het is niet spectaculair goed, maar ik kom er prima de dag mee door. En als je dan toch moet opladen kan je de supercharge technologie van Huawei gebruiken waar ze zeggen dat een half uur opladen genoeg moet zijn voor een hele dag, maar met mijn gebruik lukt dat niet.

Om dit allemaal te behuizen is er een volledig metalen body. Omdat hij zo dun is ligt hij bij mij niet erg lekker in de hand. Van mij hadden ze de telefoon wel iets dikker mogen maken, maar hij voelt wel erg premium aan en het ziet er fantastisch uit. Het metaal is helaas erg glibberig dus hij glijdt erg makkelijk. Ook het meegeleverde hoesje helpt hier niet echt mee. Dus ik adviseer om een hoesje te kopen die meer grip biedt. De speaker van de telefoon zit onderaan de telefoon, en hij is erg luid. De oortjes die Huawei meelevert zijn wel zeer matig, voelen goedkoop aan en vallen makkelijk uit je oren.

Het toestel is erg snel en gaat met gemak door alles heen wat ik dagelijks gebruik. Van video’s tot games, alles gaat soepel en snel. Het ziet er allemaal wel een beetje speels uit, waar je maar van moet houden.
Het toestel is in besturing bijna hetzelfde als elke andere Android telefoon, alleen heeft hij 1 feature die uniek is. De vingerafdrukscanner is namelijk ook te gebruiken om door de telefoon te navigeren. 1 knop voor alles, zoals bij de iPhone alleen dan beter. Het is niet een fysieke knop, maar doordat hij iets dieper ligt dan de rest van het scherm is hij prima te vinden in het donker. In de knop zit ook de vingerprintsensor verwerkt. En dat ding is snel. Ik kan hem niet te snel afzijn, letterlijk.

De camera bij deze telefoon is uniek. Het zijn er namelijk 2. 1 camera is een 12MP camera voor de kleuren, en de andere camera is een 20MP camera voor zwart wit. Door algoritmes bindt hij de foto’s samen om zo een scherper beeld te creŽren met meer contrast. Ook kan hij door de verschillen te meten afstand zien. Hierdoor kan hij kunstmatig de achtergrond vager maken zoals je op camera’s hebt met grote lenzen. Als je in de foto’s ver gaat inzoomen zie je dat het niet perfect werkt, maar het is een erg leuk effect wat ik al vaak heb gebruikt. De frontcamera is een 8MP camera, die ook de achtergrond vaag kan maken. Maar omdat er aan de voorkant niet 2 camera’s zitten werkt dit vaak niet erg goed en pakt hij grote gedeeltes mee die niet scherp horen te zijn. De video is super stabiel. Als je aan het lopen bent lijkt het alsof het beeld over de lucht vliegt. En zowel bij foto als video is er manual control, waardoor mensen met veel fotografisch verstand alles zelf kunnen instellen zoals ze het graag zelf willen.

Conclusie: Echt een toptoestel dat niet perfect is. Het gebruikersinterface moet je erg aan wennen als je van een ander telefoonmerk komt. Maar deze telefoon is op de Oneplus 5 na de goedkoopste flagship telefoon voor 600 euro, en dat het een flagship is valt te merker door zijn goede performance. Maar omdat hij zo glad is heb ik een hoesje besteld en die heb ik nu altijd om het toestel zitten.

Heb jij ook een Huawei P10 Zwart?

Wat voor geheugen zit er in?
Volgens de app "P10Check" heb ik Ufs opslag.
Dat staat er helaas niet bij, wel heb ik de AndroBench benchmark gedraaid. Daar kwam een Sequential Read van 606.28MB/s uit en een Suquential Write van 181.68MB/s
Zeker wel ufs2.1, net als mn P10 Plus 8-)
Mooi en goed toestel. Vind hem eerlijk gezegd niet echt op een iphone lijken zoals veel mensen zeggen.

[Reactie gewijzigd door Tygo2002 op 5 juli 2017 17:01]

Klopt, ik vind er ook te veel verschil tussen zitten om het te benoemen in de review. Echt een fijn toestel
De camera schijnt ook erg goed te zijn.
Dat kan ik bevestigen :)
Ik kan zeggen dat de p10 een goeie opvolger is van de p9.
Mooie review, het is mooi toestel. Wat ik zelf wel een nadeel vind is dat de behuizing heel snel krast. Bijvoorbeeld bij de usb-c ingang daar zie je bij mij wel echt veel krasjes. Mijn oude samsung s6 na bijna 2jaar gebruik ziet er nog als nieuw uit. Ook geen wireless charging vind ik echt een gemis. Voor de rest prima toestel.
Dankje voor het compliment. Elke avond bij het inpluggen hoor ik het metaal van de oplader tegen de metalen onderkant schrapen, en ben dus ook bang dat er binnenkort krassen bij mij zullen komen.
Hoe is het geluid eigenlijk?
Ik vind het geluid erg goed, alleen als je rechtop naar liggend veranderd dan merk je wel erg dat het geluid veranderd omdat hij dan overschakelt naar de bovenste microfoon die dienst doet als stereo luidspreker.
Ik heb geluisterd, maar ik hoor niks uit de bovenste luidspreker of microfoon komen..
De Huawei P10 plus heeft dit wel, misschien verwar je de twee?