1 review

Ultimaker 2

Ultimaker 2 Review

a.surstedtNewbie 5 juli 2017, 742 views Product gekocht

Ultimaker 2

Goed product, eenvoudig in bediening en snelle leercurve.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Eenvoud
  • Printkwaliteit
  • Platform

Minpunten

• Slechts 1 printkop

Printkwaliteit Score: 5
In 2015 kocht ik de Ultimaker 2 zonder enige 3D print ervaring. Mijn idee was dat iedereen een printer moet kunnen gebruiken, kabeltje prikprak en gaan!

Out of the box en met enige calibratie is het ook mogelijk om het bijgeleverde bestand zonder moeite te printen. Ik had al snel een aantal Ultimaker robotjes in huis staan zonder dat ik me verdiept had in het printen.

Gedownloade modellen zijn geen probleem omdat deze vaak getekend, gemaakt en getest zijn door mensen met ervaring. Later ben ik eigen modellen gaan printen en liep ik al snel tegen mijn gebrek aan kennis aan. Het is belangrijk dat de juiste instellingen worden gebruikt voor infill, wanddiktes, overbruggingen etc.
Een maandje puzzelen en uitproberen en voila! ik was printexpert!

On het bovenstaande kort samen te vatten: Fantastische printer zelfs voor mensen zonder ervaring. Wil je eigen modellen gaan printen is het nogsteeds een hele goede keus maar zul je je moeten verdiepen in de do's en don'ts van de software, printer en modellen.

Uiteindelijk heb ik 2 jaar geprint met de printer. Enkele verstoppingen gehad omdat ik eigenwijs ben en met temperatuur heb gespeeld. VEEL mooie modellen geprint en veel plezier van de printer. gehad.

Heb jij ook een Ultimaker 2?