Specificaties Access Point, WiFi max. 1,2Gbps - Bekijk alle specificaties

Sitecom WLX-7000 Review

LuukBurger 1 juli 2017, laatste update op 2 juli 2017, 234 views

Sitecom WLX-7000 (Product gekocht)

Handige Access Point met 5 gigabit LAN poorten en simultaneous dual-band WiFi voor een scherpe prijs.

Pluspunten

• 5x gigabit LAN
  • Simultaneous dual-band
  • Scherpe prijs
  • Prima prestaties

Minpunten

• Beperkte instelmogelijkheden

Beheerbaarheid Score: 3
Ik had er al één op zolder, en toen deze onlangs voorbij kwam op iBood, heb ik een tweede aangeschaft. Mijn setup:
  • Fritz!Box 7490 in de meterkast
  • Synology ds215j in de meterkast (via Cat5e aan de Fritz!Box)
  • 1x WLX-7000 op zolder (via Cat5e aan de Fritz!Box)
  • 1x WLX-7000 in de woonkamer (via Cat5e aan de Fritz!Box)
Het handige aan deze Access Point is dat hij zowel 5 gigabit LAN poorten heeft, als simultaneous dual-band WiFi. Er ligt er dus eentje in mijn TV-meubel, waar ik (na primaire aansluiting op de muur) dus nog 4 gigabit poorten heb voor de TV, mediacenter, homecinema en PlayStation4.

Prestaties zijn prima. Ik haal binnen een afstand van 10m van het apparaat ongeveer 20Mb/s over wireless-n (mijn MacBook heeft geen wireless-ac) bij het overpompen van een videobestand van mijn NAS naar mijn MacBook.

Instelmogelijkheden via de admin-panel zijn eenvoudig maar voldoende.

Betrouwbaar ding ook. De eerste die ik had loopt op zolder al 220 dagen (sinds aanschaf) zonder problemen.

Perfecte prijs-kwaliteit dus!

Heb jij ook een Sitecom WLX-7000?