Canon EOS 10D (6.3MP) Review
Ik heb mijn 10D gekocht ergens half juli 2003, hij zit nog steeds in mijn tas, hoewel inmiddels wel als backupcamera. Op het moment dat ik hem kocht was het de beste camera die ik kon kopen voor de doelstellingen die ik er voor had. Ik heb een lage ruisverhouding nodig voor het werk dat ik er mee deed, wat met name in zeer donkere omstandigheden is. De camera focust redelijk vlot, heeft een zeer lage ruis nij hoge ISO (zeker voor een camera van die tijd) en ligt heerlijk in de hand. Okay hij jaagt soms een beetje en hij zit er wel eens een tikje naast met in Tv en Av mode (1/3-1/2 stop), maar dat kan ook aan het feit liggen dat de mijne nu al flink oud aan het worden is. Het aantal Mpixel is nog steeds zeker afdoende om tot A3 af te...
Pluspunten
Robuust, vrij vlot, prima kwaliteit (nog steeds).
Minpunten
In Av wil hij nog wel eens vastlopen bij snel wisselende lichtsituaties. Bovendien zit bij mijn body de metering er soms naast. Hij schrijft erg traag naar de CF-kaarten, ongeacht hoe snel deze zijn.
Eindoordeel
Ik heb mijn 10D gekocht ergens half juli 2003, hij zit nog steeds in mijn tas, hoewel inmiddels wel als backupcamera. Op het moment dat ik hem kocht was het de beste camera die ik kon kopen voor de doelstellingen die ik er voor had. Ik heb een lage ruisverhouding nodig voor het werk dat ik er mee deed, wat met name in zeer donkere omstandigheden is.
De camera focust redelijk vlot, heeft een zeer lage ruis nij hoge ISO (zeker voor een camera van die tijd) en ligt heerlijk in de hand. Okay hij jaagt soms een beetje en hij zit er wel eens een tikje naast met in Tv en Av mode (1/3-1/2 stop), maar dat kan ook aan het feit liggen dat de mijne nu al flink oud aan het worden is.
Het aantal Mpixel is nog steeds zeker afdoende om tot A3 af te drukken, dus wat dat betreft voldoet de camera nog steeds aan de huidige wensen en normen. (Net als zijn voorganger, de D60 overigens!)
Aanrader is de grip en het is in mijn ogen belangrijk om te onthouden dat je niet per se het snelste geheugen nodig hebt dat er te koop is omdat de camera vreselijk traag is op dit gebied.
De camera focust redelijk vlot, heeft een zeer lage ruis nij hoge ISO (zeker voor een camera van die tijd) en ligt heerlijk in de hand. Okay hij jaagt soms een beetje en hij zit er wel eens een tikje naast met in Tv en Av mode (1/3-1/2 stop), maar dat kan ook aan het feit liggen dat de mijne nu al flink oud aan het worden is.
Het aantal Mpixel is nog steeds zeker afdoende om tot A3 af te drukken, dus wat dat betreft voldoet de camera nog steeds aan de huidige wensen en normen. (Net als zijn voorganger, de D60 overigens!)
Aanrader is de grip en het is in mijn ogen belangrijk om te onthouden dat je niet per se het snelste geheugen nodig hebt dat er te koop is omdat de camera vreselijk traag is op dit gebied.
Beoordeel deze review: