Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 77mm - Bekijk alle specificaties

Canon EF 24-70mm f/2.8L USM Review

Floor-is 18 november 2005, 889 views

Canon EF 24-70mm f/2.8L USM

Pluspunten

• USM is snel en stil, de lens is gebouwd als een tank.

Minpunten

• Naast een klein beetje lastige lensflare soms vind ik het een nadeel dat de lens groter wordt bij het uitzoomen.

AF-snelheid Score: 5
Lens flare Score: 4
Vignettering Score: 5
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 5
Ik gebruik mijn 24-70L nu zo'n anderhalf jaar en uiteraard naar volle tevredenheid. Eigenlijk is er nagenoeg geen minpuntje te vinden aan de lens, behalve misschien een klein beetje vervelende lensflare, dat de lens niet continue dezelfde lengte (fysiek gezien) houd en natuurlijk de prijs. Het blijft een flinke bom met duiten immers!

Mijn lens wordt nagenoeg altijd gebruikt in omstandigheden waar menig lens zich niet in durft vertonen, erg donker, moeilijk focusbaar en bovendien nog in een smerige, vochtige lucht. De weatherseals zijn top voor het biertje dat soms nog wel eens over mijn camera-lens-combo wil vallen, ik heb hierdoor nog nooit last gehad van vocht in de lens. Bovendien houden deze seals ook stof en vocht uit de lucht prima buiten.
Mijn lens wordt met name gebruikt tijdens dancefeesten en (pop)concerten, daarvoor is dit in mijn ogen een lens die je eenvoudigweg moet hebben -mits je niet met primes wenst te werken-.

Heb jij ook een Canon EF 24-70mm f/2.8L USM?