Specificaties DVB-C, DVB-C HD, DVB-T, DVB-T HD-tuner met USB aansluiting - Bekijk alle specificaties

Anysee E30TCPlus Review

mkools24 27 december 2009, laatste update op 27 december 2009, 7.747 views

Anysee E30TCPlus

Pluspunten

• Prijs van 150 euro vond ik goed.
  • Media Center plugin werkt op zich prima.
  • Compact.

Minpunten

• Viewer software van Anysee is zeer buggy.
  • Zappen binnen Media Center gaat traag.
  • Windows 7 ondersteuning kan beter.
  • Installatie is niet zo gemakkelijk als je overal leest.

Features Score: 2
Driverkwaliteit Score: 1
Ik heb dit product pas aangeschaft, besteld via Satellite City en binnen een week in huis. Mijn media center draait Windows 7 x64 Ultimate en daar heb ik hem dus ook voor aangeschaft. Ik heb zelf Ziggo (regio 1111) en heb direct het HD zender pakket erbij besteld.

De installatiecd die erbij zat was vrij verouderd dus die heb ik maar gelijk in de vuilnisbak gemikt en de laatste drivers en software van de anysee website gedownload. De drivers ondersteunen Windows Vista en Windows 7 64-bit.

De software echter (Anysee Viewer) is zwaar bagger onder Windows 7, loopt regelmatg vast en liet tot een paar keer toe zelfs mijn systeem compleet vastlopen waarna ik een harde reset moest doen.

Dus als je van plan bent dit apparaat te kopen installeer dan enkel en alleen de stuurprogramma's en de plugin voor Windows Media Center. Op youtube staat een hele goede handleiding die voor mij prima werkt onder Windows 7: http://www.youtube.com/watch?v=ZTlaTAZ2T2o

Als je de link naar dit filmpje niet hebt duurt het even voor je alles hebt uitgezocht, de installatie is dus niet zo gemakkelijk als je overal leest, en ik heb dan nog een IT achtergrond.

Onder Media Center heb ik nu perfect televisiebeeld, alleen het zappen vind ik eigenlijk iets te traag gaan, zeker met 257 kanalen had dat wel sneller gekunt, maar dit kan ook aan Media Center liggen dat weet ik eerljk gezegd niet, ik had wel het idee dat mijn analoge Hauppage sneller was maar dat was onder Windows Vista.

Verder is het een redelijk product voor de prijs die je ervoor betaald. Je kunt via Media Center alles opnemen incl. de HD kanalen, alleen jammer dat er maar één tuner in zit zodat je niet kunt kijken en opnemen tegelijk.

Het grote nadeel wanneer je dit apparaat gebruikt onder Windows 7 Media Center is dat Microsoft alle opnames opslaat in een WTV container, voor normale TV beelden werkt dit prima en kun je dit prima converteren naar allerlei andere formaten, alleen HD opnames zijn een ander verhaal, het valt niet mee om deze bijv. naar MKV te converteren maargoed dat is meer een Media Center probleem en niet van Anysee. Ik hoop echter wel dat Anysee zelf ook nog met een goede viewer komt voor Windows 7 waarbij je hopelijk ook kunt opnemen naar meer gangbare open formaten.

Nog even mijn systeem specs:

- Intel Core Duo E8200 @ 2.66 GHz
- Asus P5K-VM
- 4 GB Ram
- Windows 7 x64 ultimate.

Heb jij ook een Anysee E30TCPlus?

Hoe zit het dan met deze decoder in combinatie met het volgende bericht:

nieuws: Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's - update

Blijft deze wel gewoon werken?
Apparaten die geen CI+ ondersteunen en de Alphacrypt-module gebruiken, zullen overigens niet worden geblokkeerd.
Blijft dus gewoon werken wat ik daaruit begrijp aangezien je media center pc geen CI+ ondersteunt.
Moet je nog meer aan je kabelaansluiting doen om dan met je pc / mediacenter / mediaportal digitale tv kopen? Of is zo'n setje + ziggo smartcard genoeg; gebruik je gewoon je oude "analoge" kabel?

Klinkt interessant!
Zo'n setje + ziggo smartcard is inderdaad alles wat je nodig hebt. Uiteraard moet je wel een digitaal kabelpakket hebben (Bij Ziggo kun je die los bestellen voor een paar euries per maand of je neemt een alles-in-1 pakket).

De oude analoge aansluiting gaat gewoon rechtstreeks in dat kastje evenals je smartcard en kijken maar :)
Even een vraagje... Heb sinds eergisteren ook de anysee gekocht bij bij cdromland.
Ik heb achter een probleem met het converteren van de TRP bestanden. Welk programma kan ik het best gebruiken?? De meeste prog's herkennen wel het formaat maar willen het bestand niet accepteren...

Grtz Karstuh
Werkt dit apparaat niet met DVBviewer? Hier kun je namelijk flink wat instellen en ook dubbele tuners zijn meestal geen probleem. Verder kan ie HD aan en kun je opnemen in verschillende formaten.
Er is wel een plugin voor ProgDVB
Grootste probleem is en blijft: Dubbele tuner werkt NOG STEEDS niet :(

(na de ontdekking van dit apparaat meteen nog een exemplaar besteld - helaas helaas - dubbele tuner config werkt totaal niet :( )
met wat werkt de dubbele tuner niet? je post is nogal onduidelijk
Zappen gaat digitaal zowiezo al een stuk trager dan analoog maar inmiddels werkt t een stuk sneller onder MP. Ik wee niet of dit ook voor WMC geld maar lijkt me wel. Of MS moet de drivers niet echt goed geupdate hebben. De gasten van MP tweaken t wel iig.