Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Apevia X-Plorer Review

HaTe 26 december 2009, 493 views

Apevia X-Plorer

Pluspunten

• Stevig
  • Geen scherpe randen
  • Modulair moederbord tray

Minpunten

• LEDs van fans gaan snel kapot
  • Gaatjes in de roosters van de fans zijn te klein
  • 2 80cm fans ipv 1 120cm fan voor in de case
  • Alles zit zoals het zit
  • Top fan weghalen als voeding lang is

Deze kast heb ik nu zo'n 2 jaar in bezit en was er bij de aankoop helemaal weg van. Ik wilde persť deze kast hebben, omdat hij zo vet leek op de product foto (vond ik toen). Toen ik hem uiteindelijk eenmaal binnen had, was vond ik hem ook mooi. Alleen de lak glimt, i.p.v. dat hij mat lijkt op de productf oto. Dat vindt ik wat minder.

Het voorpaneel is gemaakt van plastic. De mesh er op is aluminium. Er zit ook een temperatuur-sensor op, die toevallig vorige week kapot is gegaan. Verder zit er nog een fanspeed regelaar op waar je al je fans aan kan hangen. De USB poorten op het voorpaneel zitten helaas op de kop.

Achter het deurtje is plaats voor 4 5,25" drive bays en 2 3,5" apparaten. De aan- en resetknop zitten achter het deurtje. Deze zijn erg gevoelig, dus als je hem iets indrukt dan gaat de PC al aan. Ik vindt dat zelf geen probleem.

In de kast zijn geen scherpe randen te vinden. Een groot voordeel is dat het moederbord tray er uit te halen is! Verder zitten hier ook gaten in waar je eventueel kabels door kan doen.

Een minpunt is dat de gaatjes voor de fans allemaal veel te klein zijn. Hierdoor maken je fans heel veel lawaai! Ik heb de gatenkaas toevallig deze week er uit geknipt. De airflow is hierdoor een stuk beter!
Er is plaats voor een 120cm fan aan de achterkant, 1 bovenaan, 1 in het zijpaneel die lucht uit de airduct kan halen (bij mij niet in gebruik) en 2 vooraan bij de (ma.x 4) HDD's. Zelf had ik daar liever 1 120cm fan gezien.

Verder bezit de kast niet over handige klik systemen. Je moet dus gewoon alles met schroeven vastzetten. Als je een lange voeding hebt, kan dat misschien niet passen, omdat de top fan in de weg kan zitten. Op de website van Apevia staat wel wat de maximale grootte is.

Standaard zitten er 2 80cm LED fans in de kast. De LEDs gaan binnen een half jaar kapot! Verder zijn de fans wel heel stil :)

Voor verdere vragen, vraag maar :) Zelf denk ik dat ik achteraf wel een andere kast had gekocht.

Heb jij ook een Apevia X-Plorer?

Goeie review.

Ik heb zelf ook een machine gebauwd in deze kast voor een vriend. was wel fijn om mee te werken maar heeft wel een goedkoop gevoel eraan. die vriend heeft een nieuwe kast gekocht.
Ik heb er 1 nu gekregen gelukkig, maar voor zover ben ik tevreden al zorgt mijn H50 Corsair ervoor dat de zijpaneel met plexiglas niet helemaal meer dichtkan helaas....

Anyways... ik moet het er mee doen :) ziet er wel grappig uit.

Alleen ik krijg de power knop neit aan de praat wel de reset knop.
Je kan de H50 toch gewoon met de slangen aan de bovenkant monteren? Ik heb hem zelf ook en het past goed hoor.
Ha niet aan gedacht maar ik verkoop het weer omdat ik een Corsair 800d heb :)