HTC Magic Zwart Review

qwertyuio 24 december 2009, laatste update op 24 december 2009, 972 views

HTC Magic Zwart

Pluspunten

• Resolutie
  • Android
  • Trackball
  • Design

Minpunten

• Resolutie
  • Geen multitouch
  • Geen 3,5mm ingang

Ik heb de HTC Magic nu ongeveer een maand in bezit.
De keuze was voor mij simpel omdat hij goedkoop was en omdat ik goede dingen hoorde over Android.

Featureset
Ik zal hier niet erg uitgebreid gaan praten over de specificaties, want die kun je op een andere pagina bekijken.

Internetpagina's zien zijn prima te bekijken.

Het contrast en de zwartwaardes laten wat te wensen over, maarja het is een gsm en geen tv.

Geluid: Belvolume is goed, ik heb hem op een relatief laag belvolume gezet en zelfs op drukke plaatsen als het station kan ik de beller of gebelde prima verstaan.

Apps: Het voordeel van de wat lagere resolutie is dat dit wel een heel reguliere resolutie is en alles apps uit de marketplase het dus gewoon zullen doen, ik heb ongeveer 50 apps gedownload en heb het nog niet meegemaakt dat een app het niet deed.

Bereik
Het 3G bereik valt een beetje tegen, in de klas heb ik een stuk slechtere ontvangst dan bijvoorbeeld thuis.
Het duurt dan tot 2 minuten om een website te laden, wat na mijn mening echt te lang is.

Het gewone netwerk bereik (Vodafone) is echter prima, ik kan overal waar ik wil gewoon bellen, zelfs in de parkeergarage onder de Albert Hein :P

Accuduur
Valt weinig over te zeggen eigenlijk.
Als je veel kloot, en veel applicaties draait gaat hij nog geen dag mee, maar als je hem normaal gebruikt en alleen af en toe belt en surft zul je er ongeveer 2 dagen mee kunnen doen.
Maar dit kun je natuurlijk verlengen door je scherm wat minder fel te zetten etc.

Gebruiksgemak
Android als besturingssysteem is zeker een pluspunt voor de telefoon.
Naast de vele apps, werken ze en besturen ze ook gewoon uiterst makkelijk.
Internetten gaat ook heerlijk, dat komt vooral omdat de trackball zo heerlijk werkt.
Door aan de trackball te tracken (:P) scroll je gemakkelijk langs alle klikbare tekst.
Door de kin ligt hij ook net iets lekkerder in de hand dan gewone chocoladereep telefoons.
Het enige gemis is multitouch.

Design
Het design is erg minimalistisch, de enige ingang die je hebt is de mini-usb, dit is misschien wel mooier omdat je minder 'gaten' hebt maar dat maakt het gemis van een normale 3,5mm ingang voor je oordopjes niet goed.

Het toestel is ook erg klein, hij is niet zoals veel toestellen onbedoeld groot, het scherm past er bijvoorbeeld nog maar net op in de breedte.

Bouwkwaliteit en afwerking
Daar kan ik nu nog maar weinig over zeggen, ik heb het toestel nog niet zo lang, maar het ziet er allemaal heel mooi afgewerkt uit.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Android is aardig stabiel, het is alleen jammer dat applicaties zichzelf niet afsluiten dus dat hij door het gebruik van veel applicaties best langzaam kan worden.
Dat is makkelijk op te lossen met een taskkiller applicatie die je gewoon uit de marketplace kan downloaden.

Toen ik hem kocht kreeg je korting bij Vodafone, en was het de goedkoopst Android telefoon.
Dus qua prijs zit het wel goed.

Heb jij ook een HTC Magic Zwart?

Reviews door de redactie

Dit was mijn eerste review, opbouwende kritiek is welkom.
"Scherm: Het is geen duur toestel dus een hoge resolutie hoef je niet te verwachten, maar de resolutie van 480x320 bevalt me prima." en dan bij positieve eigenschappen: resolutie...

"Android is aardig stabiel, het is alleen jammer dat applicaties zichzelf niet
afsluiten dus dat hij door het gebruik van veel applicaties best langzaam kan worden."
Android sluit gewoon apps / games af als die een tijd niet gebruikt zijn en geheugen nodig is!
Wonderlijk dat jij zo kort kan met je accu. Ik heb zelf de HTC Magic in het wit, ik doe er makkelijk 3 dagen mee, dat is met aardig wat app gebruik en regelmatig smsen...
sms'en kost ook bijna geen batterijlading.

als je je GPS ontvanger aanzet ben je zó door de accu heen hoor :-)
(echt een uur of 2, tops)

normaal gebruik is inderdaad 2 dagen, als je weinig doet is 3 dagen haalbaar maar dan zit je tegen het eind van de 3e dag tegen battery warnings aan te kijken.

vliegtuigmodus snachts aanzetten scheelt ook veel, eventueel 2G modus met een snelkoppelings-widget op het home scherm. 2G scheelt vrij veel in het accuverbruik, gunstig t.o.v. 3G.

Ik vind de browser overigens erg traag, vooral bij grafische pagina's.

de behuizing is stevig, op 1 punt na, de bevestiging van de accu. Als het toestel een keer valt ligt gegarandeerd de achterplaat en de batterij eraf. Dit gebeurt me gemiddeld 1 keer in de maand, schade aan de behuizing is niet te zien overigens.

Na de derde keer heb ik de accu met een reepje 2-zijdige kleeftape vastgezet. hopelijk, als ie nog een keer valt, hoef ik dan alleen het kapje er terug op te zetten :)