Corsair Carbide Spec-Alpha Wit/Rood Review

tjoewa 12 juni 2017, laatste update op 19 juni 2017, 165 views

Corsair Carbide Spec-Alpha Wit/Rood (Product gekocht)

Makkelijk bouwen, ziet er goed uit, maar mist wat extra's voor zijn prijs.

Pluspunten

• Makkelijk bouwen
  • Komt met 3 fans
  • Mooi design
  • Heeft een 3-staps fancontroller
  • Goede airflow

Minpunten

• Zijpanelen worden snel bekrast
  • Geen apart vak voor voeding/drives
  • Moeilijk cablemanagen
  • Kan geen grote radiators
  • Past geen cd/dvd drive in

Ik heb zelf vooral deze kast gekozen vanwege het design, dat sprak me erg aan. Toen ik erin ging bouwen ging dat heel gemakkelijk (eerste eigen bouw). Ook het installeren van extra's zoals leds is niet moeilijk. Corsair claimt dat er wel een radiator in past van 240mm, dit betwijfel ik want ik zou niet weten waar. De kast zelf is redelijk stevig, maar bij transport moet je wel de zijpanelen beschermen want ik ben er helaas achter gekomen dat die nogal snel bekrast worden. Er zitten meteen al 3 fans in, 2 rode led fans voorin, en een normale fan achterin, deze kan je dan meteen aansluiten om een 3-staps fancontroller. Die regel je met een regelaar op de front IO. De kast is nogal groot, en ik denk dat zo goed als elke grafische kaart erin past, misschien wel even controleren of een aftermarket aircooler erin past. Het probleem van de ontbrekende optische drivecage kan opgelost worden met het aanschaffen van een extern optische drive. Ik zou deze kast vooral aanraden voor mensen die een mooie kast belangrijk vinden, want voor deze prijs verwacht ik toch wel wat meer functies.
Edit: een lange videokaart in de eerste slot hangt boven de Drivecage, dus als je sli zou willen, zou je misschien wat moeten knutselen (credit: toetsie)

Heb jij ook een Corsair Carbide Spec-Alpha Wit/Rood?

Ik zag al dat een radiator waarschijnlijk aan de voorkant zou passen en ja, dat is ook wat Corsair aangeeft.
Ik heb zelf nog geen radiator erin zitten, maar ben van plan volgende maand een corsair H100i v2 te installeren. Het lijkt er alleen een beetje op dat de Drivecage mogelijk in de weg zit, er zit namelijk wel een beetje ruimte tussen het frame en de cage, maar ik kan me niet voorstellen dat daar een rad + fan tussen gaat. Wordt dus nog een klein avontuurtje. Tegen die tijd zal ik wel melden of het past en of ik iets heb moeten aanpassen.

~tjoewa (beginnend pc-bouwer en Tweakers mannetje) graag een +1/2/3 als dit hielp
wat ik merkte tijdens het bouwen in deze case is dat mijn videokaart (gtx 1070 g1 gaming van gigabyte) met een gedeelte boven de drive cage hing dus ik vermoed dat als je een sli of crosfire installatie gaat doen in deze case gaat doen dat je even goed moet kijken dat je 2e videokaart wel past I.V.M met de drive cage (ik zelf geen sli setup )
Bedankt voor de toevoeging.
Ik zat er zelf ook aan te denken om een gigabyte 1070 erin te zetten, maar er staat veel geschreven dat die last hebben van coil whine. Iemand een oplossing hiervoor? Zit nu zelf te denken aan een 1070 van EVGA.
ik heb zelf geen last van coil whine bij mijn gtx 1070 van gigabyte