Specificaties 17,3" • 1920x1080 (Full HD) • 1,512TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI GT72VR 6RE-266NL Review

heliadaNewbie 12 juni 2017, laatste update op 24 juni 2017, 287 views

MSI GT72VR 6RE-266NL (Product gekocht)

Deze laptop doet alles wat hij moet doen als hij goed ingesteld is met juiste software/firmware en installingen. Hij is stevig, heeft mooie geluid dat gaat echt hard, alle games lopen op ultra installingen zonder moeite. Great laptop that makes me happy!

Pluspunten

• Blijft koel onder belasting, zelfs zonder veel lawaai
  • Weinig lawaai
  • snel, goede prestaties
  • gtx1070
  • overclock mogelijk door HK processor
  • goede geluid (luidsprekers+subwoofer)
  • goede support van MSI via telefoon

Minpunten

• klein beetje "coil whine" in sport mode

Na een paar weken in gebruik vind ik deze laptop gewoon top. Als alles goed ingesteld is, loopt deze geweldig, kan alle games aan en blijft ook koel tijdens het gamen.

Verder heeft ie mooie scherm (ook voor een TN scherm ziet deze heel mooi uit) en kan gewoon alles doen wat ik wil. In sport mode kan ik een vervelende geluid horen dat bekend is als "coil whine", maar het blijkt dat ook sommige asus laptops deze hebben. Ik ben het nu al gewend, het is alleen duidelijk in een stille kamer. Dat is dus geen probleem voor mij.

Screeshot van dragon age inquisition (ultra instellingen) in bijlage (met coolerboost aan).

This laptop meets all my expectations, with great keyboard, build quality, performance and usability. Due to its size it is not something I would recommend taking daily off the desk, on the other hand it allows for superb cooling which is a great plus.

Heb jij ook een MSI GT72VR 6RE-266NL?

Wat voor mij een absoluut minpunt zou zijn, is het feit dat de laptop boven de 2000 euro zit en dat er dan een TN scherm in zit. Hoe mooi ook, dat kan in 2017 echt niet meer buiten een budget laptop ...
Het is wel een TN scherm, maar dan ook 120 Hz. Als ik hem vergelijk met mijn asus uit 2013 is deze scherm veel beter - mooie kleuren, wit blijkt meer op wit dan iets anders en kijkhoeken zijn wat beter. Zeker geen IPS scherm, maar wel een goeie TN.

Als ik mijn LG G2 met IPS scherm ernaast zit zie ik dus wel dat wit niet helemaal wit is... maar ik vind het goed genoeg. Mijn vriend heeft 2 TN scherms (een LG 22inch en een panasonic 24inch) van 110 en 130 euro en ze doen het allebei prima.

Ik snap dat het voor andere mensen niet voldoende zou zijn.

[Reactie gewijzigd door heliada op 12 juni 2017 19:27]

Jaja, dat had ik in de specs ook gezien. Maar een TN scherm in een laptop van 2249 euro kan gewoon niet in 2017. Ook niet met 120Hz. En er zijn denk ik ook wel een aantal alternatieven met een 17inch IPS scherm, met wellicht een IETS mindere videokaart. Maar goed, wel fijn dat je de moeite hebt genomen om wat op papier het scherm te knallen, altijd fijn te lezen!