Wahl Chrome Pro Review

Ursamajor 8 juni 2017, laatste update op 8 april 2020, 1.024 views Product gekocht

Wahl Chrome Pro

Kappersmerk Wahl tondeuse. Degelijk apparaat, scheert soepel. Echter de slappe koffer, kammen en scharen verbazen mij.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Scheerresultaat
  • opzetkammen

Minpunten

• kam, schaar
  • cape

Laatst deze tondeuse besteld (enkele model zonder extra accutrimmer), omdat de reviews en het bedrijf met ondersteuning me aanspraken.
Ik heb bewust voor een model met snoer gekozen, omdat ik deze maar 12 keer per jaar zal gebruiken en een leven lang wil mee laten gaan.

Hoewel het merk pretendeert professioneel te zijn, vind ik het wel afbreuk doen aan het feit dat er een hele dunne plastic cape, flutschaartje, slappe/flexibele kammetjes worden meegeleverd in een koffertje dat er wel mooi uitziet, maar geen nette opbergmogelijkheden biedt.
Alles zit er los in.
Wel weer mooi dat je de verschillende opzetkammen erbij kunt kopen via de website van Wahl of en reseller.

De tondeuse zelf voelt heel degelijk aan en maakt een fijn zoemend geluid. De messen zijn scherp, want hij scheert alles af dat ie tegenkomt. Vastlopers heb ik niet gehad met mijn dikke haar.
Het gewicht is iets meer dan een halve kilo, maar door de vormgeving, ligt ie lekker in de hand en heb ik er geen last van.

Maar goed, de grote kam is verder een prima kam. De opzetkammen zijn van prima kwaliteit en klikken makkelijk op de tondeuse waar ze goed blijven zitten. Eraf halen is ook makkelijk.
De verschillende kammen zijn ingenieus, zoals de wenkbrauwenkam, linker en rechter oor-kam.
Zonder kam werkt ie dankzij het hendeltje ook zeer precies en scheert ie moeiteloos de haren weg.

De gebruiksaanwijzing is als een landkaart gevouwen en die moet je helemaal uitvouwen om de Nederlandse taal te zien. Gelukkig hebben ze ook YouTube video's die een en ander demonsteren en staat YouTube ook vol met filmpjes van mensen die hun eigen haar "knippen". Maar, oefening baart kunst.

-Update 8-4-2020

De tondeuse is nog steeds naar volle tevredenheid in gebruik. Met 20 minuten ben ik klaar. De handigheid zit er na een keer of 4 lekker in. Toen had ik de beste manier gevonden om de diverse opzetstukken te gebruiken.
Ik geloof dat ik de tondeuse verder nog niet geolied heb, scheert nog altijd even soepel.

Heb jij ook een Wahl Chrome Pro?