Specificaties 15,6" (1920x1080), 128GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook R541UA-DM1427T Review

Robski666Newbie 8 juni 2017, laatste update op 8 juni 2017, 401 views

Asus VivoBook R541UA-DM1427T

Prijs/kwaliteit is goed, i5-7200u en SSD leuke combo! Fan relatief luidruchtig, ook bij niet al te zware belasting op dat moment. Alleen 10/100mbit wired LAN. Behuizing vind ik wat cheap/flimsy aanvoelen. Inkijkhoek van het scherm is matig, maar de prijs moet natuurlijk ergens vandaan komen.

Pluspunten

• Prijstechnisch zeer interessant.
  • SSD en een i5-7200u: Lekker snel.
  • Erg licht. Slechts 2kg.

Minpunten

• De nodige bloatware, wel deels te kiezen tijdens eerste installatie.
  • Slechts 10/100 wired LAN.
  • Inkijkhoek beeldscherm wat matig.
  • Behuizing kon wat beter.
  • Fan is ook vrij luid, ook bij relatief lichte belasting.

Uitgebreidere review:
Zie uiteraard de korte toelichting.
Verder is het een interessant apparaat voor de prijs/kwaliteit.

Wel wil ik nog één ding delen met de massa:
Ik had wel een redelijk vervelend software probleem waar een leek direct had moeten concluderen dat het toestel niet in gebruik te nemen was:
Na de "OOBE" (Instellen taalkeuze/naam ingeven etc/eerste setup) kwam hij steeds terug in datzelfde menu.
Kreeg hem wel doorgestart naar de auditmodus (start menu werkte daar overigens ook niet) en bij starten naar de herstelomgeving bleek dat fabrieksherstel ook totaal niet werkte.

Zal niet structureel zijn bij deze toestellen lijkt me, maar gewoon een toevallig gevalletje pech bij deze specifieke laptop.

Gelukkig had ik toch al geen zin om een half uur bloatware te gaan verwijderen dus dit was dan meteen een goed excuus voor een totaal schone installatie via zelf gemaakte W10-installstick (in Audit modus de MS W10 Media Creator Tool gedownload en een stickje geprepped) en daarna was alles 'smooth sailing'.

Heb jij ook een Asus VivoBook R541UA-DM1427T?