Gardena EasyCut 450/50 Review

joepsel 7 juni 2017, laatste update op 7 juni 2017, 1.117 views

Gardena EasyCut 450/50

Prima product met degelijke bouwkwaliteit zoals gewend van Gardena

Pluspunten

• Trekbeveiliging
  • Sterk en scherp
  • Slaat niet snel vast
  • Takken van 1,5 cm geen probleem

Minpunten

• Lichte brandlucht bij gebruik (nieuwigheid?)

Gekocht op 4 juni 2017.

In de doos zitten 3 dingen:
- handleiding
- heggenschaar
- plastic beschermhoes (om het messengedeelte van de heggenschaar heen).

Ik heb 3 heggenscharen vergeleken in de bouwmarkt (Bosch, Black & Decker en Gardena) en vond de Gardena het degelijkst aanvoelen. Heb ook meerdere Gardena producten die ook na jaren gebruik nog steeds goed werken en degelijk blijven.
Heb weinig tot geen ervaring met andere heggenscharen, dus kan op basis daarvan moeilijk vergelijken.
Afgelopen weekend mijn heg gesnoeid (10 strekkende meter, 3 meter hoog). Een groot deel van de takken was zo'n 1cm dik en daar gaat deze heggenschaar probleemloos doorheen. Door de stroomkabel om een soort haakje heen te trekken creëer je een trekbeveiliging en die werkt in ieder geval goed (en is me al een paar keer tot dienst geweest toen ik op de kabel ging staan).
Bij gebruik ruik je wel een lichte brandlucht, ik ga er vanuit dat dat nieuwigheid is.

Heb jij ook een Gardena EasyCut 450/50?