Tweakers zegt: 8,5

Microsoft Lumia 950 Zwart Review

Pluginguin 7 juni 2017, 203 views

Microsoft Lumia 950 Zwart

Ik heb al meer dan een jaar deze lumia 950. Ben erg tevreden over zijn prestaties op 1 ding na: Opslaan op SD-kaart is een ramp! De telefoon kan niet goed schrijven naar de SD-kaart. (Zie verdere toelichting)

Pluspunten

• Goede camera
  • Snelle telefoon
  • Goede algemene prestaties

Minpunten

• Weinig apps
  • Schrijven naar SD-kaart is bagger!

Ik heb al meer dan een jaar deze lumia 950.
Over de telefoon zelf, zijn prestaties en foto-kwaliteit heb ik eigenlijk niets dan goeds te melden net als mijn voorgangers hierboven.

Er zijn maar twee nadelen.
  • Weinig apps... maar niet iedereen vind dat een nadeel.
  • De functionaliteit van het SD-kaart slot is ver beneden peil.
    Ik had tijdens onze vakantie in Frankrijk vorig jaar de instellingen zo staan, dat alle foto's en video's automatisch opgeslagen werden op de SD-kaart. Helaas bleek na de vakantie dat ik alle moeite voor niets had gedaan, want er was geen enkele foto niet corrupt op die SD. Ben toen op onderzoek gegaan online. Veel gelijksoortige klachten gevonden, maar Microsoft houdt het er elke keer maar bij, dat het waarschijnlijk gaat om "oude", "niet correct geformatteerde" of "kapotte" SD-kaarten gaat, die de problemen veroorzaken.
    Ik heb dus een nieuwe SD-kaart gekocht, me ervan verzekerd, dat hij juist geformatteerd was.
    Helaas precies hetzelfde probleem. Het lijkt erop, dat het besturingssysteem niet goed kan schrijven naar de SD-kaart. Dus automatisch opslaan naar de SD-kaart werkt niet, maar ook kopiŽren van Interne opslag naar SD werkt niet goed. En wanneer je de SD-kaart gewoon in je PC zet en daar foto's op opslaat, de kaart terug in de telefoon steekt, dan kun je ze gewoon zien. Dus de kaarten zijn niet het probleem, maar iets in het besturingssysteem.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 950 Zwart?

Ik heb een Lumia 950XL en heb 0 problemen met opslaan op de SD kaart. Ik sla ook alle foto's, video's en overige bestanden op op de DATA partitie van de SD kaart. Heb je de SD kaart vanuit de telefoon geformatteerd of extern via een PC oid?
Gewoon via de telefoon...
Hmm, toch vreemd dat je er zoveel problemen mee hebt dan. Hoort niet!
Al meer dan een jaar in gebruik en geen problemen tot dusver met SD kaart. Probleemloos 4k filmen.