JVC Everio GZ-HD300 Zwart Zwart Review

Paul - K 19 december 2009, 2.053 views

JVC Everio GZ-HD300 Zwart Zwart

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goede Kwaliteit

Minpunten

• Bij weinig licht niet altijd even goede kwaliteit

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Na lang het internet afspeuren werd het toch wel eens tijd om een full-hd camera te gaan kopen. Het oude ding was nog een grote met bandjes dus het is een hele sprong vooruit.

Na het uit de doos halen van het product, deze gelijk aangezet. Je kon er direct meegaan filmen en dan heb ik dus ook gedaan, even gezellig de achtertuin filmen, zover mogenlijk inzoomen als je kon aan de overkant van de sloot en dat ging ook prima. In het begin is het even wennen hoe je zo'n ding nou goed vast moet houden om te zorgen dat hij stabiel blijft. Na kortweg 10 minuten heb je dit wel ongeveer door.

De ingebouwde lamp is erg sterk en je kan hem zo instellen dat hij bij te weinig licht automatisch bijspringt, even getest in de meterkast en dit werkt echt super! Wel, als er te weinig licht is is de beeldkwaliteit niet altijd even goed. Daarentegen is het beeld buiten echt prachtig.

Ook de standaard accu die erbij zit is zeker geen flutding, in tegenstelling wat ik verwacht had heb ik geen nieuwe accu erbij hoeven kopen zodat je lange tijd zonder op te laden door hoefte te gaan. De standaard accu die erbij zit gaat al ruim 8 filmuren mee.

De zoomfunctie die erop zit ben ik ook zeer tevreden over, van heel snel tot heel langzaam, het gaat allemaal vlekkeloos. Wel is het zo dat als je 20x inzoomt dat je een hele goede stille hand moet hebben wil je niet dat het lijkt alsof er een aardbeving gaande is, maar verder werkt het prima.

Het scherm is ook erg helder, ziet er goed uit en valt niet zomaar uiteen.

Heb jij ook een JVC Everio GZ-HD300 Zwart Zwart?

Nette revieuw, misschien iets aan te vullen in de toekomst? -> foto's, filmpjes?