Intel Core i3-7100 Boxed

Specificaties 1151 socket • Dual core @ 3,9GHz-3,9GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i3-7100 Boxed Review

WVSint 1 juni 2017, laatste update op 17 juni 2017, 855 views Product gekocht

Intel Core i3-7100 Boxed

- De processor die doet wat het moet doen / Zuinig / Leuke processor voor Office / internet.

Pluspunten

• Passmark 5926
  • Zuinig
  • Leuke processor voor Office / internet

Minpunten

• Wellicht te duur in vergelijking tot G4520

De I3-7100 is zuinige processor.

Idle verbruik de pc met SSD zo'n 10watt.

Prima voor office & internet toepassingen.

Heb jij ook een Intel Core i3-7100 Boxed?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Hmm, de G4560 staat nu op 95€, deze i3 op 105€.

Mij dunkt dat deze i3 wel de moeite waard is (oké, 10€ uit 100€ is 10% en je performance is niet 10% hoger? (3,7 VS 3,9ghz? +/- 5%)
Beste Fuaze,

wellicht lastig qua performance, wellicht niet beredeneerd, maar voor die EUR 10,-- zou ik de I3 kopen.
De I3 7100 is zeker wel de moeite waard tegenover de pentium G4560..

- De minimum frames zijn bij zwaardere games hoger
- De I3 heeft een snellere HD 630 iGPU
- Heeft support voor Intel Octane..

(de G4560)

-Geen support voor Intel Octane (en dus zonder om er een B250I moederbord voor te kopen)
- Langzamere Igpu (kan net op de rand zitten tussen speelbaar en niet haalbaar.._
- Zal over de langere levensduur eerder prestatie verlies krijgen.

Wil je echt een tijdelijke processor dat goedkoop moet zijn..
Dan kan je beter de G4560 nemen.

Wil je echtere meer prestaties over een langere levensduur, beter de I3 nemen.

[Reactie gewijzigd door Robin4 op 22 november 2017 02:20]

kun je met dit processor 4k 80mbit vloeiend afspelen?

want ik ben op zoek naar een intel processor t/m 7e generatie met igp die 4k 80mbit vloeiend af kan spelen.

8ste generatie intel i-series wordt zeer waarschijnlijk door moederbord (met z270 chipset) niet ondersteunt.

voor de rest geen gaming. puur alleen 4k

[Reactie gewijzigd door ari2asem op 18 december 2018 09:22]

Beste ari2asem,

Dit heb nooit geprobeerd. Ik kan je derhalve geen antwoord geven.
ik gebruik de processor voor Office en internet / youtube.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.