Specificaties 7" (1920x1200), Android 6.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos 70 Oxygen Zwart Review

Ventieldopje 30 mei 2017, 224 views

Archos 70 Oxygen Zwart

Vanwege de lage prijs leek mij dit een ideale tablet voor op kantoor om mijn online diensten te monitoren. Samen met de "Fully Kiosk Browser" app gaat dit perfect. Dat hij niet super snel is merk ik dan ook weinig van maar er is verder prima mee te werken.

Pluspunten

• Full-HD scherm
  • Helderheid scherm
  • Bootload kan geunlocked worden

Minpunten

• Niet erg snel
  • Kwaliteit van camera's
  • Geen custom rom voor gevonden

Nou is dat natuurlijk niet typisch iets waar je een tablet voor koopt. Dingen als geluidskwaliteit en accuduur zijn voor mij ook niet zo belangrijk en heb ik niet (uitgebreid) getest. Ik merk qua performance wel dat hij moeite krijgt als je meerdere dingen tegelijk doet, bijvoorbeeld als er apps geupdate worden.

Het full-hd scherm komt naar mijn idee pas echt van toepassing als je de DPI aanpast doormiddel van de developer tools (ADB shell). Daar is gelukkig geen root toegang voor nodig dus het is vrij makkelijk te doen. Standaard vind ik de user interface wat aan de grote kant. Voor foto's maakt het geen verschil als het goed is, die worden altijd ongeschaald weergegeven.

Heb jij ook een Archos 70 Oxygen Zwart?