Tado Slimme Thermostaat V3

Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Tado Slimme Thermostaat V3 Review

M@rijn 26 mei 2017, 973 views

Tado Slimme Thermostaat V3

Prima product wat voor mij vrijwel feilloos werkt (op de batterijen vervangen na). Bevalt beter als mijn toemalige Nest 2 welke geen Opentherm had.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Geofencing
  • Ondersteuning

Minpunten

• Batterij indicatie
  • Bediening op apparaat beperkt

Kwaliteit Score: 5
Sinds een jaar nu de Tado in gebruik na eerst een Nest gebruikt te hebben.
Gebruikservaringen tot op heden zijn super.
Verpakking
Verpakking ziet er netjes uit en geeft een degelijk gevoel, ik heb direct bij Tado besteld en kreeg het netjes verpakt in een grotere doos verzonden.
Installatie
Installatie van de bridge en thermostaat verliep nagenoeg vlekkeloos. Na het doorlopen van de installatie stappen (fysiek) moest ik via de website aangeven welke CV er gekoppeld was. De CV die ik had werd niet herkend standaard.
Vanuit Tado kreeg ik automatisch het bericht dat er contact met me opgenomen zou worden aangaande verdere instructies.

Na vriendelijk en goed contact met een Tado support engineer had ik binnen 1.5 dag mijn thermostaat aan de praat en draaiend. De specifieke instructies voor mijn CV-ketel waren duidelijk.
Er werd ook aangeboden telefonisch bereikbaar te zijn in geval van problemen.
Gebruik
App
Ik gebruik voornamelijk de App voor het instellen en/of aanpassen van de temperatuur.
Dit werkt super en heerlijk eenvoudig. Bij een aanpassing kan ik netjes aangeven hoe lang dat moet zijn (tot volgende wijziging, tot volgende schema wijziging of voor een xx periode).
Website
Je kan ook probleemloos met je login inloggen op de website. Ik vond het instellen van de schema's via de website plezieriger als via de app.
Fysiek
Mijn enige ervaring met bediening via de thermostaat zelf was op het moment dat de batterijen leeg waren. Ik had verwacht via de App een melding te krijgen over een lege batterij maar helaas...
Nu doe ik preventief ieder half jaar de batterijen wisselen.
Ik vind de Tado een perfect maatje voor me om mijn huis op de juist temperatuur te hebben. Ervaringen met support zijn uitstekend, bediening werkt fijn.

Enige waar je op moet letten zijn je batterijen ;)

Heb jij ook een Tado Slimme Thermostaat V3?

Bedankt voor je goede review. Ik ben zelf op zoek naar een thermostaat die ook offline werkt. Is dat bij deze ook het geval? Natuurlijk kan je dan de App niet gebruiken, maar is hij nog steeds slim dan?
Nee, de slimheid verwijnt dan ook denk ik. Ik had eens uitval van Internet, met als gevolg dat de opdracht bij een wissel van tijdblok uitbleef. M. a. w. : de aansturing conform programma komt niet vanuit de thermostaat maar van de server. Handmatige bediening via de thermostaat aan de muur is dan de enige oplossing. Daar voel ik me niet echt happy mee. Stel dat de Tado-groep ophoudt te bestaan dan hou je een simpele handmatige thermostaat over!