Specificaties 27" • 2560x1440 • 60Hz • IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell U2717DA Zwart Review

stevens20 24 mei 2017, laatste update op 20 september 2017, 342 views

Dell U2717DA Zwart (Product gekocht)

Prachtig!! Mijn mond viel open, wat een verschil met mijn oude 23" 720p TN scherm. Kleuren zijn super! Mischien net iets te koud maar dat is bij te stellen. Ook de standaard, die buiten het zicht valt, geeft meer ruimte op je bureau! Ook heb je AANZIENLIJK meer werkruimte.

Pluspunten

• FANTASTISCH BEELD!
  • Groot!
  • Software om je scherm op te kunnen delen in verschillende vlakken. (stiekem best handig)
  • Rustig voor de ogen
  • toch wel verschil met 1080p
  • De standaard! (valt volledig buiten het zicht)
  • scherm wiebelt niet bij typen
  • geen scaling nodig. Het is wel klein maar prima.

Minpunten

• standaard zou iets hoger mogen kunnen
  • Bij zonlicht van achter je is dit scherm een NO-GO

Ik ben geen kenner wat goed beeld betreft maar ga puur uit van eigen ervaring. Daarom een korte review waar ik niet alles zal behandelen. Ik zal het met name hebben over de poot die deze versie anders maakt dan de U2717D

Heb je tips, onduidelijkheden en/of vragen? Stel ze gerust! (opbouwende kritiek is altijd welkom)

Featureset:
Naast het scherm en de poot zit er een HDMI en een mDP naar DP kabel bij. De laatste is beide kanten op te gebruiken. Prima dus. Ook zit er op de CD een programmatje waarmee je gewoon tijdens het werken je scherm kan aanpassen, je kan hierbij zelfs bepaalde modussen koppelen aan bepaalde programma's. Dit is leuk om nog een keer in te neuzen maar dat heb ik nog niet gedaan. Ook zijn de handig geplaatste USB aansluitingen echt een pluspunt! Ik maak nog wel eens gebruik van een kaartlezer of externe hardeschijf en dan zijn deze erg makkelijk te gebruiken.

Kleurweergave:
WAUW! Dat ik 8 jaar lang naar een 720p TN paneeltje heb zitten kijken... Wat een verademing! Het is een mat scherm, daardoor heb je snel last van tegenlicht. Ik moet hier al heel snel de zonnewering naar beneden doen omdat ik anders niks zie.

Vormgeving:
Prachtige dunne randen om het scherm, ook aan de onderkant. Daarbij neem je deze versie van het scherm natuurlijk voor de poot. Daarover in het volgende kopje meer.

De poot:
Ja, Daar komt ie dan! Derede dat je voor deze versie van het scherm gaat. Ik wilde heel graag een scherm zonder dat de kabels in het zicht zijn. Met een gewone standaard vond ik het gat met de kabels er in toch wat lelijk. Ook op youtube filmpjes ergerde ik me hier aan. Daarom gekozen voor deze wat duurdere versie.

Als eerst viel me op dat er een stevig mechanisme aan zit om het vast te maken aan de tafel. Daar hoef je niet bang voor te zijn dat dat los laat of verlubberd oid.

Dan zit er in de arm zelf een mooi systeem om kabels weg te werken. Er zijn meerdere gootjes en door middel van een plaatje die je los kan maken en door hem naar beneden te trekken zet je de kabels vast. Dan leg je het grijze plaatjer op waar DELL op staat, deze blijft vast zitten door magneetjes. Op deze manier is er nietéén kabel zichtbaar.

Waar ik bang voor was is gelukkig niet aan de hand. Tijdens het typen een wiebelend scherm. Ik heb gelukkig nog niet één keer gehad dat het scherm bewoon tijdens gebruik. (oké toegegeven, toen ik met de armleuningen tegen de tafel aanstote bij het aanschuiven wel)

Uiterlijk:
Tijdens het gebruik valt de standaard bij mij volledig buiten het beeld. Dit is iets waarvoor ik hem ook gekozen heb natuurlijk. Waar normaalgesproken de standaard staat heb ik nu mijn draadloze oplader voor de mobiel en de microfoon staan. Deze heb ik op een XXL muismat gezet waar ik gaatjes in heb geprikt om de kabels onder weg te werken. Dit geeft mijns inziens een mooier en rustiger beeld nu alle kabels buiten het zicht zijn.

De bezels van het scherm zijn mooi dun en geven daarmee het scherm een luxe uitstraling.

Conclusie:
Ik ben helemaal blij met deze 10 stappen vooruit ten opzichte van mijn oude scherm. Ik heb er, ondanks de prijs totaal geen zpijt van en ben dus zeer tevreden met de kwaliteit van het beeld.

Heb jij ook een Dell U2717DA Zwart?