Specificaties 23,8" @ 1920x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Eizo Flexscan EV2450 Grijs Review

JBK2211 24 mei 2017, 219 views

Eizo Flexscan EV2450 Grijs

Pluspunten

• Bediening

Minpunten

• Leesbaarheid scherm
  • Luidsprekers
  • Geen Nederlandse menu en gebruikershandeiding

Ik heb deze monitor na 2 dagen terug gebrachte vanwege het matte scherm en de zeer slechte leesbaarheid. Mijn ogen waren net een fotocamera, ze bleven maar scherpstelen (continu autofocus) maar kregen het beeld niet scherp op het netvlies. Dit was zo vermoeiend dat er géén ander optie was dan retour sturen.

De luidsprekers zijn om te huilen, zo erg dat het verstandiger was geweest om deze eruit te laten.

Heb jij ook een Eizo Flexscan EV2450 Grijs?

Vraagje: Je hebt bijna hetzelfde verhaal neergezet bij de EV2450 als de EV2451

Klopt dat?

productreview: Eizo Flexscan EV2451 Zwart review door JBK2211
Ja, ik heb eerst de EV2450 gehad geprobeerd en terug gestuurd en toen de EV2451 geprobeerd en teruggestuurd en daarna de HP 27es, vooralsnog is deze laatste qua beeld kijken 10x beter dan de Eizo's.
Maar je beseft toch dat je zelf vantevoren ook kan opzoeken of een scherm mat is afgewerkt of niet? Raar om dat dan als minpunt op te geven. Matte schermen werken veel fijner in omgevingen met lichtinval.

Lijkt me bijna user error dit. Twee Eizo's die niet "scherpstellen", maar een HP ding van 230 euro die perfect is? Ben je wel het instellingenmenu ingedoken met die Eizo?

Het komt weinig voor dat een monitor de perfectie zo dicht benadert als deze twee modellen. Weliswaar betaal je voor het goedkopere model, de EV2450, ongeveer honderd euro meer dan voor een exemplaar van een voordeliger concurrent met verstelbare voet, maar die meerprijs zie je terug in een degelijker constructie, completere aansluitmogelijkheden, prettiger onscreen menu, zinvolle features en bovenal extreem goede beeldkwaliteit. Die meerprijs is het zonder meer waard.

Ik ben toch geneigd eerder HWI te geloven, dan een gebruiker die het beeld niet "scherp" krijgt. :O
Dat is het mooie van online bestellen, je mag het product 14 dagen proberen, bevalt het je niet dan mag je het terug sturen.

Dus wil je hem proberen, bestel hem en oordeel zelf.

Gelukkig zijn alle smaken en wensen voor iedereen verschillend, alleen is het jammer dat anderen hun wil en oordeel jou willen opleggen. Ik trek me daar niets van aan en ga alleen af op mijn eigen oordeel.

Ik vind de Eizo 2450 en 2451 niks terwijl een ander hem top vind, het zij zo :) .

(Dit is gelijk mijn laatste reactie).